خبرهای داغ:
مدیر عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان همدان خبر داد
مدیر عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان همدان گفت: ساماندهی 27 مزار شهدا در روستاهای مختلف استان همدان را عهده دار شدیم که از کار آن انجام شده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۲۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

ساماندهی 27 مزار شهدا در روستاها توسط بسیج سازندگی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر رحیمی امروز در جلسه ستاد ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار داشت: ساماندهی 27 مزار شهدا در روستاهای مختلف استان را عهده دار شدیم که 95 درصد از کار آن انجام شده است.

وی با بیان ‌اینکه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی گلزار شهدای 1و 2 روستای امزاجرد را ساماندهی و مرمت کرده‌ایم، اظهار کرد: کار مرمت گلزار شهدای گمنام تپه نهاوند نیز پایان یافته است.

مدیر عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به اینکه گلزار شهدای اسلام‌آباد راهم با کمک شهرداری یک مرمت جزیی کردیم، گفت: امسال هم از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شهرستان کبودراهنگ اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: به خاطر کمبود اعتبارات و سند خزانه کار ما بسیار مشکل است، پول نقدی در دست نداریم که به کارگران و کارکنان بدهیم.

رحیمی با بیان‌اینکه اعتباری هم که از استان جذب می‌کنیم کافی نیست، افزود: به عنوان مثال گلزار شهدای تپه کبودرآهنگ را پارسال افتتاح کردیم اما هنوز نتوانستیم پول پیمانکار و مصالح فروش را به طور کامل بدهیم.

وی از کمبود بودجه اختصاص یافته گلایه کرد و گفت: دستگاهی که دو میلیون تومان سند خزانه به آن می‌دهند مگر چه کاری می‌تواند با آن انجام دهد؟

مدیر عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان همدان در خصوص گلزار شهدای گمنام در شهرستان‌هایی که باقی مانده، گفت: گلزار‌هایی که دستگاه اجرایی ندارد را به ما معرفی کنید تا بتوانیم در قرارگاه محرومیت‌زدایی برایشان اعتبار بگیریم.

معاون مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این جلسه  اظهار داشت: برخی می گویند چرا متولی شهدای گمنام و سایر شهدا از یکدیگر تفکیک شده است، باید بگویم که از ابتدا تفحص شهدای گمنام توسط بنیاد حفظ آثار انجام شده بنابراین متولی آن هم بنیاد حفظ آثار است.

قاسم آرتیمانی با بیان‌اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده برگزاری یادمان‌ها وبهره‌برداری از آن بر عهده بنیاد حفظ آثار باشد، ابراز کرد: تلاش کردیم تا در شهرستان‌هایی مانند کبودرآهنگ که برگزاری یادمان شهدای بخاطر کمبود بودجه متوقف شده را فعال کنیم.

وی با بیان‌اینکه 151 شهدای گمنام در 51 نقطه استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 12 یادمان شهدا در حال اجرا و بسیاری هم بخاطر بودجه متوقف شده است. تلاش ما بر این است که طرح‌ها و یادمان‌هایی که در دست اجرا هستند سریع‌تر تامین اعتبار شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات