مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با اشاره به وجود 693 گلزار با 7 هزار و 422 مزار شهید در استان همدان گفت: ساماندهی 16 مزار از 10 گلزار شهدا در سطح استان باقی مانده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۲۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

ساماندهی 16 مزار شهید در استان همدان باقی مانده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف امروز در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان همدان اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدا سال گذشته باید به اتمام می‌رسید اما با مواجهه با برخی محدودیت ها این مهم صورت نپذیرفت و 16 مزار از 10 گلزار شهدا در سطح استان باقی ماند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی 226 هزار نفر را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، افزود: 19 هزار و 612 گلزار شهید در سطح کشور وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان خاطرنشان کرد: از تعداد 19 هزار و 612 گلزار شهید در سطح کشور 693 گلزار با 7 هزار و 422 مزار شهید در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 83 ساماندهی گلزار شهدا در استان همدان آغاز شد تا مزار این عزیزان تا ابد به عنوان زیارتگاه و محل نجوای عاشقان باشد، اضافه کرد: شهدای گرانقدر ما در جای جای کشور عزیزمان آرمیده‌اند و نگهداری از مزارشان وظیفه همه ما است.

عارف اظهار کرد: از همه کسانی که در مرمت نگهداری گلزار شهدا همراهی عاشقانه‌ای داشته‌اند کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم امسال مراسم اختتامیه ساماندهی گلزار شهدا را شاهد باشیم، تصریح کرد: اعتبار برای تعداد باقی مانده وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با اشاره به اینکه 151 شهید گمنام در 51 نقطه سطح استان وجود دارد، گفت: افتخار ماست که برای مزار کسانی که از جان خود برای ارزش های این انقلاب مایه گذاشتند خدمت می‌کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در صرف هزینه ها تعادل ایجاد شود، اظهار کرد: اگر به موضوعی کمتر توجه می‌شود بدان معنا نیست که از اهمیت کمی برخوردار است چرا که در اولویت بندی و کمبود بودجه تصمیم برآن شده که نیاز مهم جامعه را بیشتر پوشش داد.

محمودرضا عراقی با تاکید بر اینکه استان همدان در ساماندهی گلزار شهدا پیشرو بوده است، اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای این موضوع اختصاص داده شده است به طوریکه سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا بودجه تخصیص داده شد.

با وی اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدا تقریبا به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: شهدا به ویژه شهدای گمنام دارای اهمیت ویژه ای هستند بنابراین سازمان خاصی برای رسیدگی بهتر به مزار آنان در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان توجه به مرمت و ساماندهی مزار شهدا را مهم دانست و یادآور شد: فرمانداران و شهرداران کمک کنند تا هر چه زودتر اقدامات مربوط به ساماندهی گلزار شهدا را آغاز کنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات