سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی اردبیل مطرح کرد
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل گفت: سال گذشته ۲۲ پایگاه علمی با هدف جذب نخبگان در اردبیل راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۹۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

۲۲ پایگاه علمی با هدف جذب نخبگان در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل با مسئولان آموزش و پرورش به منظور افزایش تعاملات و حمایت از دانش‌آموزان با استعداد برگزار شد.

تسهیلات بلاعوض به تولیدات محصولات اولیه نخبگان ارائه می‌شود

فاضل احدی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل در این جلسه اظهار داشت: این سازمان از ایده اولیه مبتکران برای تولید محصول اولیه به صورت وام‌های بلاعوض حمایت می‌کند و سال گذشته 22 پایگاه علمی با هدف جذب نخبگان در اردبیل راه‌اندازی شده است.

وی افزود: طرح های ارائه شده توسط مخترعان در کارگروه‌های تخصصی سازمان با حضور اساتید مجرب و خود متقاضیان برای دفاع از طرح بررسی می شود و بعد از تایید نهایی داوران مراحل حمایت مادی توسط سازمان سپری می‌شود و از ایده‌های اولیه برای تبدیل شدن به نمونه اولیه تا مبلغ سه میلیون تومان حمایت می‌شود و در نهایت تا مبلغ 5 میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

احدی تصریح کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل اولیه پله حمایتی از ایده مبتکران است و هیچ ارگانی بدون نمونه ساخته شده طرح و بدون شخصیت حقوقی از کسی حمایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت بالایی از نظر نخبگان دارد، افزود: عدم دسترسی نخبگان به امکانات سدی در برابر شکوفایی استعداد آنها است تا نخبگان و مبتکران از این امکانات مهم استفاده کنند و در آینده در خلخال هم راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: متاسفانه کم بودن تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان اردبیل مانع بهره‌مندی نخبگان استان از تسهیلات اعطا شده به این شرکت‌ها می‌شود که مانعی در مقابل پیشرفت و توسعه استان است.

30 درصد از حمایت‌های بسیج علمی و پژوهشی به طرح‌های دانش آموزی تعلق می‌گیرد

مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر  30 درصد از حمایت‌های بسیج علمی و پژوهشی به طرح‌های دانش آموزی تعلق می‌گیرد که در این زمینه نقش معلمان بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار قرار گرفته است.

علی نعمتی‌مقدم افزود: برنامه‌های علمی تمام اقشار دانشور بسیج زیر نظر سازمان بسیج علمی و پژوهشی اجرا می‌شود و سازمان بسیج علمی ایده محور بوده و از ایده مبتکران حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: جشنواره و نمایشگاهها می‌توانند بزرگترین پل ارتباطی بین سازمان بسیج علمی و پژوهشی و دانش‌آموزان باشد و طرح‌های آن‌ها مورد حمایت مادی سازمان قرار گرفته و دانش‌آموزان هم از مشاوره‌های مخترعان توانمند سازمان بسیج علمی بهره‌مند شوند.

همایش معرفی نخبگان به مسئولان استانی در اردبیل برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود همایش معرفی نخبگان به مسئولان استانی در اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام یافته که در موفقیت آموزش و پرورش نقش اساسی بر عهده دارد.

علی ورودی گفت:  برای ایجاد رقابتی مناسب بین پژوهشسراها باید برنامه علمی طراحی شود و اجرای برنامه‌ها در راستای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان باشد تا به مسیر درست هدف هدایت شوند که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را مبنای کار قرار دهیم تا هر چه سریع‌تر مشکلات و موانع برطرف شود.

ارسال نظرات