مدیرکل معاونت سلامت و بیمه مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: آئین تجلیل از پیشکسوتان روحانی و علما در تمامی استان‌های کشور به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در اردبیل نیز با سخنرانی امام جمعه اردبیل در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۱۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

آئین تجلیل از علما در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد حسین عدالت در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار داشت: آئین تجلیل از پیشکسوتان روحانی و علما، معمرین و خانواده مرحومین علما در تمامی استان‌های کشور به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در اردبیل نیز با سخنرانی آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه علمیه به عنوان پایگاه حمایتی از روحانیون پیشکسوت محسوب می‌شود افزود: با توجه به این که ثمره و نتیجه روحانیت بعد از 60 سالگی به دست می‌آید این مرکز باید به عنوان یک مرجع مردمی در بین آحاد جامعه ملموس و شناخته شده باشد.

مدیرکل معاونت سلامت و بیمه مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: یکی از مواردی که در بحث روحانیت حائز اهمیت این است که بازنشستگی با افزایش سن معنای خود را از دست نداده و کمرنگ نمی‌شود بلکه تجلی بیشتری به خود می‌گیرد چرا که ثمره 60 سال تجربه و تلاش است.

عدالت با اشاره به پیاده‌سازی کارهای پژوهشی فاخر در سنین بالای روحانیت بیان کرد: پیش‌بینی بیمه و حداق حقوق برای روحانیون با سنین بالا از مواردی است که امیدواریم مورد توجه واقع شود چرا آثار پژوهشی فاخری در بالای 70 سالگی دیده می‌شود.

ارسال نظرات