اهمیت حفاظت از حیات‌وحش باید برای عامه مردم تبیین شود تا شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در حفاظت و نگهداری از طبیعت و حیات‌وحش به عنوان میراث چند میلیون ساله باشیم.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۲۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد خداپرست در نشست مشترک با اعضای انجمن دیده‌بان طبیعت اردبیل که در سالن جلسات اداره کل محیط‌زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از گربه‌سانان وحشی به خصوص دو گونه پلنگ و سیاه‌گوش به صورت ویژه در سطح استان اردبیل پیگیری می‌شود.

وی گفت: اهمیت حفاظت از حیات‌وحش باید برای عامه مردم تبیین شود تا شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در حفاظت و نگهداری از طبیعت و حیات‌وحش به عنوان میراث چند میلیون ساله باشیم و این مستلزم کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه است.

مدیر کل محیط‌زیست استان اردبیل تصریح کرد: برنامه حفاظت از دو گونه خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی سفید کوچک در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده است و برنامه ویژه‌ای برای حفاظت از این دو گونه ارزشمند داریم که برنامه حفاظت از غاز پیشانی سفید کوچک به صورت جهانی پیگیری می‌شود.

خداپرست ادامه داد: دو گونه نادر پلنگ که اخیرا تصاویر ارزشمندی از این گونه در منطقه خلخال به ثبت رسیده است و سیاه‌گوش از جمله میراث طبیعی و ارزشمند حیات‌وحش کشور و استان اردبیل است که لازم است برای حفاظت از این دو گونه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهادی که به صورت تخصصی به این موضوعات می‌پردازند، استفاده شود.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط انجمن دیده‌بان طبیعت در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش در مسایل مختلف مرتبط با محیط‌زیست، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری همه‌جانبه با رعایت چارت مشخص بین انجمن دیده‌بان اردبیل و اداره کل محیط‌زیست استان بسته شد که اولین برنامه در قالب این تفاهم‌نامه طرح پایش وضعیت و برآورد جمعیت گونه سیاه‌گوش در سطح استان اردبیل خواهد بود.

ارسال نظرات