مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با «بسیج»:
مختاری گفت: یک واحد صنعتی باید 100 درصد هزینه کند تا 50 درصد آن را به دولت حقوق دهد.درعمل دولت در سود واحدهای صنعتی شریک است اما در زیان آنها هیچ مشارکتی ندارد.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۴۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

پژمان مختاری، مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان چهارمحال و بختیاری سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات و عملکرد دولت در خصوص حمایت از کالای ایرانی، تقویت تولید داخلی و پیاده سازی سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: کسانی که در خط قدم تولید کشور قرار دارند می گویند که سیاست های اجرایی دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی در حد حرف باقی مانده است.

وی افزود: به عنوان مثال تسهیلاتی که واحدهای صنعتی از سوی دولت اعطا می شود بر اساس شایستگی نیست و مشخص نیست برچه ملاحظاتی این خدمات و امتیازات به دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی اعطا می شود. از طرفی نیز وام های 18 تا 20 درصد بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی کمر این بخش ها را شکسته است و هیچ کجا سراغ نداریم که یک واحد تولیدی سود 18 تا 20 درصد داشته باشد اما اگر همین واحد صنعتی بخواهد از بانک وام بگیرد باید 20 درصد سود برگرداند.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این درحالی است که دولت وام 18 درصد اعطا می کند و 9 درصد ارزش افزوده خواهد داشت که با جمع مالیات و دارایی و... تقریبا یک واحد صنعتی و تولیدی باید 50 درصد از درآمد خود را به دولت دهد.یعنی یک واحد صنعتی باید 100 درصد هزینه کند تا 50 درصد آن را به دولت حقوق دهد.درعمل دولت در سود واحدهای صنعتی شریک است اما در زیان آنها هیچ مشارکتی ندارد.

ارسال نظرات