مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: نام نویسی دانش آموزان در مدارس شاهد فرآیندی خاص دارد که طبق روال سال های گذشته از دانش آموزان در سامانه سجا برای ورود به مدارس شاهد این استان بر حسب امتیاز کسب شده نام نویسی می شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۷۸۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج ، خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزگفت: پیش ثبت نام ورودی پایه اول ابتدایی از اول تا 15 خرداد 97 در استان انجام شد که یک هزار و 139 نفر نام نویسی کردند.

ثبت نام در مدارس شاهد البرز بر اساس امتیاز صورت می گیرد


وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 98-97 در البرز 16 کلاس برای پایه اول ابتدایی تشکیل می شود، اظهار داشت: از بین 1139 نفر ی که در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند فقط 480 نفر در 9 مدرسه پذیرفته می شوند.


وی بیان داشت:ثبت نام از دانش آموزان پایه هفتم متوسطه دوره اول از یکم تا 14 تیر ماه در مدارس شاهد البرز انجام شد.


وی یاد آور شد: دانش آموزان پایه دهم متوسطه دوره دوم هم از دهم تا 24 تیر ماه 97 فرصت داشتند در مدارس شاهد این استان نام نویسی کنند.


وی اعلام نتایج قطعی به اولیا را در پایه اول ابتدایی تا 3تیر ، پایه هفتم تا 3 مرداد و پایه دهم را نا 17 مرداد ذکر کرد.


ساکی ادامه داد: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه که شامل دانش آموزان دوم تا ششم ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم می شود از یکم تا 10 مرداد ماه در مدارس شاهد این استان انجام می شود.


وی تصریح کرد: لازم است والدین در زمان تعیین شده به مدارس شاهد در البرز همانند سایر نقاط کشور مراجعه کنند زیرا این زمان قابل تمدید نیست.


وی اضافه کرد: پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد دارای شرایط خاصی است که پس از کسب امتیاز لازمه ، مجوز نام نویسی نهایی برای متقاضیان در مدارس شاهد البرز صادر می شود.


وی خاطرنشان شد: به فرمان امام خمینی (ره) مدارس شاهد از سال 65 با هدف خدمات رسانی آموزشی - تربیتی به جامعه هدف در ایران اسلامی تشکیل شد تا با تدوین و اجرای برنامه های ویژه دانش آموزان تحت پوشش فرآیند تعلیم و تربیت قرار گیرند.


وی تصریح کرد: مدارس شاهد به دلیل برنامه ریزی و فعالیت خاص کیفی در فرآیند تعلیم و تربیت در بین مردم جایگاه ویژه ای دارد.


وی با اشاره به نقش مهم مدارس شاهد در رشد و تربیت دانش آموزان نخبه در علوم قرآنی و تحصیلی افزود: در این مدارس یک کادر تخصصی برای هدایت دانش آموزان در دو بخش فعالیت های آموزشی - تربیتی در طول یک سال تحصیلی فعالیت دارند تا بر اساس شاخص ها ، اهداف ، قوانین و ضوابط حاکم بر سیستم آموزشی وزارتخانه ای اقدامات لازم را انجام می دهند.


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت : سطح انتظار مردم به ویژه معلمان و اولیاء از دانش آموزانی که در مدارس شاهد تحصیل می کنند را بالا دانست و اضافه کرد: نگاه ارزشی ، علمی و فرهنگی حاکم بر مدارس شاهد سبب شده تا افراد جامعه نیز در فرایند تعلیم و تربیت از دانش آموزانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند نسبت به سایر مدارس کشور متفاوت باشد.


ساکی اضافه کرد: کادر آموزشی - تربیتی و اجرایی مدارس شاهد از بین نیروی انسانی توانمند و شناخته شده در عرصه تعلیم و تربیت فعال در مدارس استان برگزیده می شوند تا در طول سال تحصیلی نگاه تخصصی بر فرایند کیفیت آموزشی - تربیتی و همچنین اقدامات اداری - اجرایی در مدارس شاهد حاکم و تقویت شود.


وی ادامه داد: دانش آموزان مدارس شاهد در نوبت صبح همانند سایر مدارس کشور طبق برنامه کلاسی روزانه تحت پوشش آموزش کیفی درسی قرار گرفته و هفته ای دو روز نیز برای آنان کلاس های فوق برنامه فرهنگی - تربیتی به ویژه در حوزه علوم قرآنی برگزار می شود.


وی با اشاره به کسب رتبه های علمی - فرهنگی دانش آموزان مدارس شاهد در مسابقات استانی ، کشوری و بین المللی اظهار داشت: دانش آموزان این مدارس به دلیل برخورداری از خدمات راهنمایی و مشاوره ای دارای اهداف آموزشی - تربیتی هستند به همین دلیل در خانه و مدرسه نسبت به وظایفشان با برنامه ریزی عمل می کنند.


وی برگزاری نشست های آموزشی - تربیتی با نگاه به علم روانشناسی و علوم اسلامی با محوریت فرزند پروری و آشنایی بیشتر والدین با سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ترویج فرهنگ علوم قرآنی در کانون خانواده و جامعه را از دیگر برنامه های تخصصی مدارس شاهد در این استان برشمرد.


در مدارس شاهد استان البرز حدود 9 هزار دانش آموز در 288 کلاس درس تحصیل می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها