در راستای انسجام و رفع مشکلات هنرمندان دف نواز ؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این استان قطب مولودی خوانی کشور است، گفت: در راستای انسجام و رفع مشکلات هنرمندان دف نواز، انجمن هنری دف در استان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۲۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نشست صمیمی جمعی از فعالان مولودی خوان و دف نواز کردستان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف نقد، بررسی و آسیب شناسی مسائل این حوزه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این نشست صمیمی که با حضور دبیر تخصصی و دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو برگزار شد، اظهار کرد: کردستان قطب مولودی خوانی کشور است.

جلال قلعه شاخانی، با بیان اینکه هنرمندان بزرگ و صاحب نامی در حوزه مولودی خوانی در سراسر استان وجود دارد، عنوان کرد: هنرمندان با استفاده از ظرفیت هنر می‌توانند در راستای معرفی و توسعه توانمندی‌های خود گام بردارند.

وی به برگزاری چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو همزمان با روز‌های آخر تیر ماه جاری اشاره کرد و افزود: تاکید و خواسته ما در جشنواره هه تاو ضمن بسط فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، مطرح کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی است که با توجه به ظرفیت و پتانسیل گروه‌های مولودی خوان و منقبت خوان در کشور است که امسال نیز شاهد برگزاری چهارمین دوره جشنواره هه تاو هستیم.

قلعه شاخانی، در پاسخ به دغدغه شرکت کنندگان در جشنواره هه تاو نسبت به ترکیب هیئت داوران گفت: در این دوره از جشنواره تلاش شده است از ترکیب داوران فرهیخته و فعالان حوزه مولودی خوانی بهره گیری شود تا کار داوری جشنواره به صورت تخصصی‌تر انجام شود.

وی از برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو به صورت رفاقتی در سنوات آتی خبر داد و افزود: به دنبال ایجاد فضای رفاقتی و تبادل تجربه هنرمندان این حوزه هستیم و برگزاری جشنواره به صورت غیررقابتی در سال‌های آتی مورد توجه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکیل انجمن هنری دف تا پایان تیر جاری در استان خبر داد و افزود: به حداقل رسیدن بخشی از دغدغه‌های هنرمندان دف نواز، انسجام فعالان این حوزه، رایزنی و اخذ راهنمایی در برگزاری جشنواره‌های مولودی خوانی و جلوگیری از موازی کاری از جمله اهدافی است که در راه اندازی انجمن هنری دف مورد انتظار است.

قلعه شاخانی از گروه‌های مولودی خوان استان خواست با شرکت در این دوره از جشنواره بر کیفیت بخشی آثار بیفزایند.

در ابتدای این نشست سه ساعته هر کدام از فعالان حوزه مولودی خوانی و دف نوازی استان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات