استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری در حال گذر از سیستم سنتی به سیستم مدرن هستند، گفت: در این شرایط، نحوه تأمین امنیت منابع هم متفاوت از گذشته است و مدیران باید در این زمینه هوشیار باشند.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۷۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با بیان اینکه فضای مجازی یک ابزار کمکی برای کارهایی است که در فضای واقعی انجام می‌شود، افزود: مدیران همان‌طور که در فضای واقعی برای امنیت مجموعه‌های تحت مدیریت خود حساسیت دارند در فضای مجازی هم باید این حساسیت را داشته باشند.
وی با اشاره به برخی از آسیب‌های فضای مجازی در دستگاه‌های اداری، بر تفکیک اینترنت و اینترانت در ادارات، آموزش مدیران و نظارت بر نحوه استفاده از اینترنت و نرم‌افزارهای مختلف توسط کارمندان ادارات تأکید کرد.

خدابخش با بیان اینکه هیچ دستگاه دولتی حق ندارد در شبکه‌های اجتماعی ارائه خدمت کرده یا مکاتبات اداری را مبادله کند، افزود: این کار هیچ ضرورتی ندارد و از نظر قانون جرم است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه یک جنگ سایبری قرار گرفته‌ایم، گفت: مدیران باید با غیرت و احساس مسئولیت در این عرصه وارد شوند و از امنیت مجموعه‌های تحت مدیریت خود حفاظت کنند.

خدابخش با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از نظر امنیت شبکه، از اداره کل امور مالیاتی استان، پتروشیمی تبریز، مخابرات استان، شرکت‌های توزیع برق و تبریز و پالایشگاه تبریز به‌عنوان سازمان‌های موفق در این زمینه قدردانی و به سایر دستگاه‌های اداری استان توصیه کرد از تجربیات این سازمان‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مراجعات مردم به ادارات، سامانه‌های دولتی باید به یکدیگر متصل شوند، افزود: این کار با هدف کاهش فساد اداری انجام می‌شود، اما ممکن است موجب افزایش آسیب‌ها و تهدیدهای سایبری نیز بشود که لازم است اقدامات پیشگیرانه در این خصوص صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها