خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر ورود جدی به اجرای عملیاتی برنامه های تدوین شده به منظور توسعه این صنعت گفت: اقدام و عمل به موقع پروژه های استراتژیک عامل توسعه صنعت چرم و کفش است.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۷۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جهانگیری خاطرنشان کرد: توسعه این صنعت در استان از سوی مقامات ارشد کشوری و بخصوص ریاست محترم جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به جد مورد پیگیری است و ما نیز در سطح استان با پیگیری مستمر فعالیت های صورت گرفته و سعی در رفع موانع و مشکلات پیش رو و تسهیل فرایند ها در صدد رونق این صنعت هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز این صنعت به نیروی کار ماهر گفت: ایجاد رشته تخصصی در یکی از هنرستان های استان و رشته تخصصی در سطح دانشگاهی مطالبه ای است که توسط فعالان این صنعت طی سال های متمادی مطرح می شود و امیدواریم با پیگیری های مستمر در آینده نزدیک بتوانیم این مهم را در عمل تحقق بخشیم.

جهانگیری با تاکید بر رعایت زمان بندی برنامه ها در رسیدن به نتیجه مطلوب خاطرنشان کرد: زمان امکان سنجی و مطالعات مورد نیاز باید به صورت فشرده در نظر گرفته شود و ما نباید همیشه در بحث امکان سنجی ها خود را محدود کنیم بلکه در عین اجرای برنامه ها در صورت نیاز تغییرات جزئی در آنها اعمال خواهد شد.

وی انتقال تکنولوژی مورد نیاز صنعت چرم و کفش  را برای توسعه این صنعت لازم برشمرد و گفت: تجار و تولید کنندگان ما باید پیش قدم ارتباطات بین المللی باشند و انتقال دانش و تکنولوژی و ماشینالات مورد نیاز این صنعت با توان بخش خصوصی ممکن خواهد بود.

جهانگیری بخش خصوصی را گردانندگان اصلی اقتصاد و صنعت دانست و گفت: خوشبختانه از دیرباز در استان آذربایجان شرقی بخش خصوصی با قدرت در عرصه صنعت، تولید و اقتصاد ورود کرده است و امروز گردانندگان اصلی این بخش خود مردم هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت های همه جانبه دولت از صنعتگران ، تولید کنندگان و تجار گفت: وظیفه ما تسهیل فرایند های موجود است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

ارسال نظرات