رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز تهران:

۸۰۰ مدرسه تهران فرسوده است/۴۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس فرسوده کشور نیاز است

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز تهران گفت: برای بازسازی مدارس فرسوده به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و بودجه دولت برای بازسازی و احداث فضای آموزشی کفایت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۷۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرنعمت بنی‌آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در نشست خبری پیرامون بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران اظهار کرد: در اذهان مردم، تهران بی نیاز غ فضاهای آموزشی است اما باید گفت تهران جزو سه استان محروم شامل تهران، سیستان و بلوچستان و البرز در زمینه فضای آموزشی است.

وی ادامه داد: در تهران حدود ۶ هزار مدرسه وجود دارد اما این تعداد با ۶۰ هزار مدرسه برای دانش‌آموزان رفع نیاز می‌شود.

بنی‌آدم با بیان اینکه ۲۵ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است، گفت: اگر به مدارس رسیدگی نشود برای دولت، نوسازی مدارس و خیرین معضل‌های جدیدی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: برای بازسازی مدارس فرسوده به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و بودجه دولت برای بازسازی و احداث فضای آموزشی کفایت نمی‌کند. 

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران با بیان اینکه برخی مدارس را که بازدید می‌کنیم از وضعیت نابسامان آنها پشت‌مان می‌لرزد، گفت: ۸۰۰ مدرسه تهران نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی ادامه داد: مدارس فرسوده در تمام مناطق هستد که بیشتر در مناطق ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ دیده می‌شود.

بنی‌آدم به تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعهد خیرین مدرسه‌ساز به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظرات