مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و شناسایی و برخورد با متخلفین در خصوص آتش زدن بقایای حاصل از محصولات کشاورزی شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۸۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

فتحی بیرانوند عنوان داشت: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات بر اثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می روند.

وی افزود: دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل ها را افزایش می دهد.

فتحی بیرانوند با اشاره به ماده 20 قانون جلوگیری از آلودگی هوا عنوان داشت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی  بر اساس این ماده قانونی ممنوع و جرم محسوب میشود و با منخلفین طبق این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و شناسایی و برخورد با متخلفین شد.

ارسال نظرات