ولایتی در دیدار با هیئتی از اندیشمندان عراقی:

ایران و سوریه در برابر رژیم صهیوینستی، آمریکا و برخی کشور‌های غربی ایستادگی می‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در برابر رژیم صهیوینستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی ایستادگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۸۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر ولایتی ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با هیئتی از اندیشمندان عراقی گفت: لازم است که با شما در حوزه سیاست خارجی روابط خوبی داشته باشیم چرا که اشتراکات زیادی داریم؛ اولین عاملی که اقتضا می‌کند سیاست‌های ما مشترک باشد این است که هر دو همسایه هستیم و ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران و سوریه از جمله کشور‌هایی هستند که بیشترین اشتراکات را با یکدیگر در میان کشور‌های اسلامی دارند؛ این اشتراکات شامل دین، فرهنگ و تاریخ مشترک و عوامل دیگر می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه کشور‌های دموکراتیک مسلمان هستند و حکومت‌های این دو کشور بر طبق آرای مردم انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در برابر رژیم صهیوینستی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و برخی کشور‌های غربی ایستادگی می‌کنند؛ هر دو کشور از عوامل مختلف انسانی، تاریخی و طبیعی برخورداریم و کمتر کشوری است که از این میزان ظرفیت جهت نیل به اقتدار و استقلال مقتدرانه برخوردار باشد.

ولایتی تاکید کرد: ایران و عراق هر دو از ذخایر عظیم انرژی برخوردارند و در طول تاریخ یک هزار و ۴۰۰ ساله اسلام نقش مهمی در تمدن سازی اسلامی دارند؛ ضمن آنکه مردم دو کشور به معنای واقعی کلمه دو ملت هستند و دیگر اینکه آمریکایی‌ها دشمن مشترک هر دو ما هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار