دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان :
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: بیش از 65 درصد آسیب‎های اجتماعی با معضل موادمخدر در ارتباط است.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۸۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مجتبی بیرانوند امروز در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر  با بیان اینکه تعدد مواد مخدر صنعتی که بخشی از آن‎ها نیز درمان‎ناپذیر هستند، تهدیدی برای جامعه محسوب می‎شود.اظهار کرد: بیش از 240 میلیون معتاد در سراسر جهان وجود دارد.

 وی مواد مخدر را مانع اصلی توسعه و رشد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی برشمرد و خاطر نشان کرد: بیش از 65 درصد آسیب‎های اجتماعی با معضل موادمخدر در ارتباط است.

بیرانوند با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر جامعه جوان و سرمایه اصلی کشور را مورد هجمه قرار داده است، افزود: بر این اساس دولت گفتمان‌سازی اجتماعی و همگانی شدن مبارزه با مواد مخدر و مردمی شدن آن را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع باید در کنار فعالیت دستگاه‎های اجرایی، باید زمینه را برای ایفای نقش سازمان‎های مردم نهاد فراهم آورد، تا این سازمان‎ها نیز برنامه‎ها و فعالیت‎هایی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر تدوین و اجرایی کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر اینکه وجود بیش از 300 ماده مخدر صنعتی کشور را تهدید می‎کند، تصریح کرد: مداخله همه افراد جامعه در مبارزه با این پدیده شوم و آگاهی‎بخشی به مردم از راهکارهای مقابله‎ای است.

بیرانوند با اشاره به تنوع مواد مخدر صنعتی ادامه داد: این مواد در قالب ادکلن، شامپو، آدامس، خمیردندان و مواد دیگر عرضه شده و ناآگاهانه مورد استفاده قرار می‎گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر این بسیاری از اسانس‎های مختلف استفاده شده در قلیان‎ها روان‎گردان هستند که گاه با یک مصرف آن‎ها فرد دچار توهم می‎شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان از عرضه و تجویز داروهای روان‎گردان در اکثر قریب به اتفاق عطاری‎ها خبرداد و گفت: گاه برخی از داروهای گیاهی با مواد مخدر صنعتی مختلط و مخلوط شده و به فروش می‎رسند.

بیرانوند با اشاره به اینکه بر اساس آمارها بیش از 70 درصد افراد توسط دوستان خود معتاد می‎شوند، افزود: از سویی با توجه به اینکه 63 درصد افراد معتاد شاغل هستند، نمی‎توان با قطعیت موضوع بیکاری را به گرایش افراد به مصرف مواد مخدر مرتبط دانست.

وی در ادامه از برگزاری بیش از 75 برنامه با محوریت سازمان‎های مردم نهاد در هفته مبارزه با مواد مخدر در لرستان خبر داد و گفت: امسال همچنین 5 تن مواد مخدر غیر دارویی غرب کشور در لرستان امحاء می‎شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات