خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ و هنر افراد جامعه را نسبت به مسئله‌ اعتیاد حساس می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۹۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی محرمی افزود: اعتیاد مصیبتی است که میلیون‌ها زندگی را ویران و سرمایه‌های کلان ملی را صرف مبازره و یا جبران صدمات ناشی از آن می‌نماید.

وی افزود: هر روز بر شمار قربانیان مصرف مواد مخدر افزوده می‌شود و عوارض آن شامل اختلالات جسمی، روانی، خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی همه مرزهای فرهنگی واجتماعی را در می‌نوردد و سلامت بشر را مورد تهدید قرار می‌دهد.

محرمی اضافه کرد: مبارزه علیه عوامل تولید مواد به تنهایی باعث کاهش مصرف نخواهد شد و یکی از روش‌های موثر برای کاهش شیوع اعتیاد بکارگیری روش های صحیح کاهش تقاضا شامل برنامه های پیشگیری و درمان همگام با مبارزه با عرضه است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل بیان کرد: یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه اعتیاد درگیر بوده و خدمات ارائه می‌کند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در راستای پیشگیری و ارائه راهکارهای فرهنگی و هنری تلاش می‌کند.

محرمی ادامه داد: بر همین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای وظایف خود در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر، جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با عنوان «راه و چاه» را با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان برگزار کرده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره  با هدف بیین جایگاه فرهنگ و هنر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌ تبیین نقش و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و حساس کردن افراد جامعه نسبت به مسئله اعتیاد برگزار شده است.

محرمی اظهارداشت: این جشنواره در شش رشته شامل فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور،نقاشی، شعر (در دو بخش ترکی و فارسی) و موسیقی (در چهار بخش عاشقی، آذربایجانی، ایرانی، روز) برگزار شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های اجرایی جشنواره فرهنگی هنری راه و چاه از نیمه‌ی دوم سال ٩٦ در تبریز شروع شد.  در ابتدای امر با همفکری لازم، تعدادی از اساتید و هنرمندان برجسته استان با ابلاغ مدیر کل و دبیر جشنواره  به عنوان اعضای شورای مشورتی و اتاق فکر جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: اعضای شورای مشورتی و اتاق فکر با تشکیل چندین جلسه فراخوان این جشنواره  را تدوین و تنظیم نمودند و بعد از آن فراخوان در پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد.

محرمی گفت: پس از انتشار فراخوان در بخش شعر ١١١ اثر ترکی و فارسی، در بخش نقاشی  ٩٢ اثر، در بخش حجم ١٠ اثر، در بخش عکس ٢٠٠ اثر، در بخش موسیقی ٢١٠ اثر، در بخش فیلم ٣٤ اثر و در بخش کاریکاتور ٨٤ اثر به دبیرخانه‌های موضوعی این جشنواره ارسال شده است.

 

ارسال نظرات