واقفان بانه‌ای درختان گردو خود را وقف فعالیت‌های قرآنی کردند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: واقفین خیراندیش شهرستان بانه در اقدامی خداپسندانه چهار وقف قرآنی در این شهرستان به ثبت رسانده اند که تاکنون بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۱۸
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مصطفی نوروزی از ثبت چهار وقف قرآنی در شهرستان بانه خبر داد و اظهار کرد: واقفان خیراندیش رحمان پیروزی، محمد خورشیدی و محمد علیزاده هر کدام چهار اصله درخت گردو به ارزش ۴۰ میلیون تومان و اهالی روستای مجسه یک اصله درخت به ارزش دو میلیون تومان با نیت هزینه‌های روزانه مسجد روستای مجسه و فعالیت‌های قرآنی وقف کردند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات قرآنی در روستای مجسه و نبود هیچگونه منابع مالی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی، ثبت این موقوفات جدید می‌تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: یکی از نکات قابل توجه این موقوفات ثبت وقف مشارکتی است که نشان دهنده وحدت و همت کلیه اهالی روستا بوده و هر کسی با هر توانایی مالی توانسته خود را به عنوان واقف معرفی کند.

وی تصریح کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که نیازمند دلی بزرگ و قلبی آکنده از محبت نسبت به جامعه خود است و در نهایت برکات آن تا سال‌ها شامل فرد واقف می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تبلیغات و اطلاع رسانی انجام گرفته تلاش می‌کنیم نیات موقوفات جدید استان را به سمت برنامه‌های قرآنی، نیات اجتماعی، درمانی، علمی و ... سوق دهیم و امید است تمامی رسانه‌ها، روحانیون، مسئولان و مردم استان ما را در انجام این امر مهم یاری کنند.

روستای مجسه یکی از روستا‌های گردشگری استان بوده و در پنج کیلومتری شهرستان بانه به سمت سقز واقع شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات