سید ساجد یعقوبی
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به دلیل کمبود مربیان متخصص آموزشی در مدارس استثنایی استان اردبیل نیروهای جدید به‌کارگیری خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۳۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

کمبود مربیان پرورشی و آموزشی در مدارس استثنایی اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در بازدید از طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در ورودی پایه اول ابتدایی و نوآموزانی که در بدو ورود به مقطع  پیش‌دبستانی هستند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان از امروز، افزود: شرکت در این طرح برای دانش‌آموزانی که در بدو ورود به مقطع اول ابتدایی هستند اجباری بوده و نوآموزان نیز می‌توانند به صورت اختیاری  در طرح مذکور شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اهمیت غربال‌گری صحیح و انجام با دقت طرح سنجش آمادگی تحصیلی تأکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این طرح بررسی شاخص‌های جسمی، روانی، هوشی و ذهنی دانش‌آموزان بوده تا با بررسی دقیق درصد محدودی از دانش‌آموزانی که نیازمند خدمات ویژه آموزشی و روانی هستند شناسایی شده و آموزش‌های مورد نظر به شکل کارشناسی شده‌ای انجام پذیرد.

ناصری استقبال والدین از اجرای این طرح را مناسب ارزیابی کرد و توضیح داد: در مرحله تخصصی بررسی‌های دقیق انجام پذیرفته و با بهره‌گیری از 11 پایگاه سنجش که 6 پایگاه آن به صورت ثابت پیش‌بینی شده برنامه‌های مورد نظر پیاده‌سازی می‌شود.

وی از تحصیل یک هزار و 409 دانش‌آموز در مدارس استثنایی اردبیل خبر داد و گفت: طرح سنجش آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان در سال جاری نیز به صورت منظم و مناسبی انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ضرورت توجه به فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی و بهره‌مندی از نیروهای متخصص در این مراکز خبر داد و گفت: به دلیل سختی‌کار و خاص بودن فعالیت در برخی از رشته‌ها از جمله مدارس استثنایی و یا رشته‌های فنی استقبال چندان مناسبی نسبت به این رشته‌ها انجام نمی‌پذیرد و با هدف توجه به برطرف‌سازی نیازهای آموزشی و برخورداری از مربیان متخصص در سال جاری 330 نفر سهمیه جذب نیرو خواهیم داشت.

ارسال نظرات