افتتاح گلخانه تولید گل رز در چهارمحال بختیاری

گلخانه تولید پایه گل رز به روش استنتینگ و سیستم هوشمند گلخانه در استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۴۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  گلخانه تولید پایه گل رز به "روش استنتینگ" و "سیستم هوشمند گلخانه" توسط یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال در مراسم افتتاح این گلخانه گفت: این گلخانه در مساحت یکهزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال و با اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیر مستقیم با همکاری دانشگاه شهرکرد اجرا شده است.

پیرعلی افزود: یکی از مزایای استقرار در پارک های علم و فناوری هم افزایی شرکت های دانش بنیان و ترکیب دانش فنی است که در این طرح با استفاده از دانش الکترونیک در کنار دانش کشاورزیسیستم هوشمند سازی گلخانه ای در بستر فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پایه های گل رز با قیمت هر پایه 2.5 یورو از کشورهایی نظیر هلند و کنیا وارد کشور می شود که این شرکت موفق شده است این میزان را به یک پنجم کاهش دهد.

گفتنی است این شرکت که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه ایجاد شده است به عنوان مدل موفق از توسعه اقتصاد دانش بنیان و همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار