معاون فرهنگی قوه قضاییه:

انتشار کتاب زندگی شهید بهشتی هفته قوه قضاییه را نسبت به قبل متفاوت کرد/ بهشتی در عین خاص بودن تسلیم محض امام بود

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: آنچه که هفته قوه قضاییه را با سالهای قبل متمایز کرده انتشار کتابی در خصوص زندگی شهید بهشتی است.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۷۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام هادی صادقی در مراسم رونمایی از کتاب "روایتی از زندگی و زمانه آیت الله بهشتی" ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: آنچه که هفته قوه قضاییه را با سالهای قبل متمایز کرده انتشار کتابی در خصوص زندگی شهید بهشتی است.

وی افزود: کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته و اثر مذکور استانداردهای لازم برای یک اثر تحقیقی و تاریخی را دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به استفاده مناسب از اسناد تاریخی در این کتاب اشاره کرد و گفت: نقد اسناد تاریخی یکی از اقدامات مهمی است که در کتاب "روایتی از زندگی و زمانه آیت الله بهشتی" شاهد آن هستیم.

صادقی تصریح کرد: در این کتاب روایت تاریخی با انصاف و عینیت بیان شده و به اثر منتشر شده بار علمی و ارزشی داده است و به همین جهت هم ما در معاونت فرهنگی دستگاه قضا از این کتاب حمایت کرده و آن را از آن خود و نظام می دانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تهمت هایی که به شهید بهشتی در خصوص ارتباط با اهل سنت، حجاب خانواده اش، همسر اروپایی اش و حساب های اقتصادی اش زده شده در این کتاب بیان و به آنها پاسخ داده است.

صادقی ادامه داد: مشابه جریان دیروز و اتهامات به شهید بهشتی امروز شاهد تکرار اتهامات به رئیس قوه قضائیه امروز هستیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه شهید بهشتی جزو خواص بودند گفت: خواص بودن خطرات خود را دارد، چرا که دارای افکار و نظرات خاص خود هستند و ممکن است در اینجا با رهبر نظام به مشکل بخورند، اما ایشان از خواص متعبد بود و بعد از بیان نظرات خود در نهایت تسلیم محض امام بود و این همان چیزی است که دوای درد امروز ماست، تعبد در عین اجتهاد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار