خبرهای داغ:
معاون فرماندار اسدآباد از بيماری ايدز به عنوان يک معضل اجتماعی ياد کرد و گفت: لزوم همكاری‌های بين‌بخشی برای كاهش همه‌گيری اين بيماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۴۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

همكاری‌های بين‌بخشی در كاهش همه‌گيری بيماری ایدز نقش موثری داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، یزدان آزرمی در کارگروه پیشگیری از ایدز شهرستان اسدآباد اظهار داشت: مدیریت و جمع‌آوری پسماندها و زباله‌های عفونی مطب‌ها از جمله سرسرنگ‌ها یکی از ضروریات در راستای سلامت و بهداشت جامعه است.

وی افزود: در سطح شهرستان شهرداری تمام زباله‌های عفونی و از جمله سرسرنگ‌ها را از اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و پارک‌ها باید جمع‌آوری کرده و به دستگاه بی‌خطرساز زباله بیمارستان قائم(عج) تحویل دهد و پس از بی‌خطرسازی نسبت به دفن این زباله‌ها با زباله‌های عادی مبادرت شود.

معاون فرماندار اسدآباد با تأکید بر ارتقاء حساسیت جامعه نسبت به پیشگیری از ایدز بیان داشت: اولویت قرار دادن ایجاد حساسیت در جامعه و در مرحله دوم آموزش‌های مستمر و همگانی از نقش موثری در بحث کنترل و پیشگیری از این بیماری برخوردار بوده و انتظار است همه مردم و مسئولان فارغ از دستورالعمل‌ها نقشی جهادی در این رابطه داشته باشند.

وی از بيماری ايدز به عنوان يک معضل اجتماعی ياد کرد و ادامه داد: لزوم همكاری‌های بين‌بخشی برای كاهش همه‌گيری اين بيماری از نقش موثری برخوردار خواهد بود. 

آزرمی تصریح کرد: آموزش‌های لازم توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان به جامعه هدف‌هایی چون اصناف، آرایشگران و زنان باردار ارائه شده است.

وی عنوان کرد:  امید است با مشارکت هر چه بيشتر دستگاه‌های متولی شاهد تحقق اهداف چهارمين برنامه استراتژيک ايدز در شهرستان باشيم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات