خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان این که عمده کار و فعالیت بسیج دانشجویی مربوط به فصل تابستان است، گفت: در تابستان امسال، تعداد 30 گروه به مدت 10 روز عازم اردوهای جهادی در سطح استان خواهند شد‌.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۸۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی استان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برنامه های تابستان 97 و اعزام دانشجویان استان به اردوهای جهادی، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی سراسر استان آغاز و تا نیمه شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 وی با بیان این که عمده کار و فعالیت بسیج دانشجویی مربوط به فصل تابستان است، اظهار کرد: در تابستان امسال، تعداد 30 گروه به مدت 10 روز عازم اردوهای جهادی در سطح استان خواهند شد‌.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، 16 گروه خواهر و 14 گروه برادران هستند بیش از 600نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر استان برای فعالیت های جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به این که در همه شهرستان های استان اعزام گروه های جهادی را خواهیم داشت، تصریح کرد: بیشترین اعزام در این خصوص به ترتیب مربوط به شهرستان های نهبندان و روستاهای قائن خواهد بود.

 صلاحی افزود: بیشترین اعزام گروه های جهادی دانشجویی از شهرستان های بیرجند، قائن و طبس خواهد بود.

 وی با اشاره به این که دلیل اعزام بیشتر گروه های جهادی دانشجویی از بیرجند به جهت تجمع دانشگاه ها در این شهرستان است، ابراز کرد: در بحث اعزام گروه های جهادی، متقاضی زیاد وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات نمی توانیم همه متقاضیان را اعزام کنیم.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان این که این دانشجویان در بحث عمرانی در مسائلی مانند تعمیر مساجد و کمک به نیازمندان و غیره به فعالیت می پردازند، یادآور شد: در حوزه سلامت و درمان نیز کلاس های  طب اسلامی، سبک زندگی، توزیع بسته های بهداشتی و غیره فعالیت خواهند داشت.

 صلاحی ادامه داد: همچنین در عرصه کارآفرینی و اشتغال نیز بحث تسهیل گری برای مردم روستا و کارآفرینی، برگزاری کلاس هایی مانند صنایع دستی و جمع آوری گیاهان دارویی در برنامه خواهد بود.

 وی با بیان این که 13 گروه از دانشجویان جهادگر در حوزه عمرانی و 26 گروه کار فرهنگی می کنند،گفت: همچنین تعداد 3 گروه تخصصی بهداشت و درمان داریم که در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که سال گذشته کمک های بسیار خوبی از سوی بنیاد برکت در بحث اردوهای جهادی صورت گرفته است،اذعان کرد: امسال نیز استاندار خراسان جنوبی قول هایی در بحث حمایت از گروه های جهادی داده اند که امیدواریم با کمک مجموعه استانداری خراسان جنوبی،بتوانیم گامهای خوبی در این خصوص برداریم.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان داشت: امسال اولین سال اجرای طرح  «اعتلای اردوی جهادی» است که با توجه به بازخورد دانشجویان سالیان قبل، شناسنامه محیطی روستا ایجاد می شود.

 صلاحی اضافه کرد: در شناسنامه محیطی روستا نقاط ضعف و قوت شناسایی می شود و طی یک برنامه 3 تا 5 ساله با برگزاری اردوهای مختلف جهادی در همان روستا، تلاس می شود تا مشکلات آن مکان حل شود.

وی تصریح کرد: این گروه ها با مردم روستا و در راستای نقطه هدف تعیین شده در طول سال نیز ارتباط برقرار خواهند کرد و مشکلات را پیگیری می کنند تا این ارتباط مستمر شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی متذکر شد: بیشتر گروه های جهادی در روستاهای شهرستان نهبندان مستقر می شوند و شهرستان های قاین، فردوس، سربیشه و درمیان در رتبه های بعدی قرار می گیرند. 

 صلاحی تبیین کرد: در تابستان سال گذشته، تعداد 590 نفر اعزام به گروه های جهادی  دانشجویی داشته ایم.

 وی ضمن اشاره به وضعیت روستاهای استان، ابراز کرد: مهمترین مشکلات مطرح در سطح روستاها که گروه های جهادی با آن مواجه هستند، بحث آب و اشتغال است.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به این که یکی دیگر از موضوعاتی که در تابستان با آن مواجه هستیم بحث دوره های تشکیلاتی است،متذکر شد: دهمین دوره طرح ولایت استان با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجویان برگزیده استان در اواخر شهریورماه جاری برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی در این طرح به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

 صلاحی ادامه داد: تعداد 14 خواهر و 10 برادر به مدت 40 روز عازم مشهد شده و با مبانی اندیشه های اسلامی آشنا خواهند شد.

 وی با بیان این که "دوره اسلام ناب" یکی از دیگر برنامه هایی است که در تابستان سال جاری توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود،اذعان کرد: در قالب این دوره نیز تعداد 15 نفر دانشجوی منتخب بسیج دانشجویی استان، عازم تهران خواهند شد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها