بیانیه بسیج اساتید استان مازندران :

شهید چمران در وجود خود همه تضادهای دروغین علم و ایمان را بی معنا کرده بود

بسیج اساتید استان مازندران به مناسبت روز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۰۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

«بسم الله الرحمن الرحیم»

بیانیه بسیج اساتید استان مازندران به مناسبت روز بسیج اساتید

دانشگاه مبدا تحولات و نیروی پیش برنده کشور است و سبب اعتلاء آن در همه عرصه ها خواهد شد.(امام خمینی«ره»)

      دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی بدنبال تربیت و پرورش انسان های متعالی است،انسان متعالی،علم و تکنولوژی را ابزاری برای رسیدن به اهداف مقدس و آرمانهای بلند الهی جامعه بشری دانسته و نگاه غربی و تک ساحتی دانستن انسان را که در زندان تن و مادی گرایی خویش محبوس مانده است مردود میشمارد.

     شهید ارزشمند دکتر مصطفی چمران که در حوزه های علم و دانش و همچنین در حوزه اخلاق و دین،مصداق برجسته استاد تراز انقلاب اسلامی است با همین باور انسان متعالی در مقابل فرهنگ غرب و روحیه استکباری مستکبرین با قامتی مصمم،ایستادگی نموده و هرگز مقهور علم تجربی و برداشتهای پوزیتویستی نشده است.

     مقام معظم رهبری در شان این شخصیت گرانقدر میفرمایند:«شهید چمران در وجود خود همه تضادهای دروغین علم و ایمان،سنت و تجدّد،علم و عمل را بی معنا کرده بود.»

      استاد تراز انقلاب اسلامی،شخصیتی است که با استعانت از روحیه جهادی و انقلابی در حوزه های علم و فن آوری نقش برجسته ای را در تحقق تمدن اسلامی ایفا نموده و برای دستیابی به اهداف آرمانی و الهی انقلاب اسلامی در جهت تربیت انسان متعالی، گامهای مصمم و آگاهانه برداشته و دانشگاه را به قوه عاقله کشور تبدیل میکند.

       دانشگاه که یک مرکز مهم انسان سازی و تربیت قوه عاقله کشور است باید به الزاماتی عمل کند که توجه به آنها سبب پیشرفت جامعه و استقلال کشور خواهد شد.

      دانشگاه تراز انقلاب اسلامی،همه مسائل کشور را مسائل حقیقی و اصلی خود دانسته و برای حل آن مسائل توصیه های معمار کبیر انقلاب اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار داده و برای تربیت اخلاقی و فرهنگی و هویتی دانشجویان،دغدغه ای فراتر از تعلیم داشته بلکه سعی دارد روح احساس هویت دینی و اسلامی را در وجود دانشجو دمیده و او را در مسیر انجام رسالتش هدایت کند.

        به لطف الهی،امروز محیط دانشگاه،محیطی  تحول گرا و خلاق بوده و از ایستائی و خمودگی مبّرا است و به همین دلیل دانشجوی نظام اسلامی،با دین زدائی و تقلید علمی مبارزه نموده و به ابتکار علمی و تولید علم روی آورده است و همچنین نقشه جامع علمی کشور یکی از دست آورد های ارزشمند دانشگاه محسوب شده و اجرایی شدن آن از دغدغه های اولویت دار اساتید بسیجی خواهد بود.

       هدایت تحصیلی و متوازن نمودن رشته های دانشگاهی،مقاله محوری در جهت حل مسائل کشور،تربیت دانشجوی امیدوار به آینده با داشتن روحیه استکبار ستیزی و محروم یاوری از برنامه های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی خواهد بود تا بتواند هویت انسانی، ملی و دینی جامعه اسلامی را که هویتی ریشه دار،تاریخی و قوی است به نسل جوان منتقل نموده و به فرامین و دغدغه های مقام معظم رهبری عمل نماید.

       بنابراین بسیج اساتید استان مازندران در سالروز شهادت استاد بسیجی شهید دکتر مصطفی چمران با آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تجدید میثاق نموده و برای اجرایی شدن آنها وفادار خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

ارسال نظرات