خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در تابستان 97 تعداد 3هزار و 247نفر در قالب 225گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۲۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

مهدی هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی هدف از اردوهای جهادی را مباحث فرهنگی و خودسازی افراد دانست و اظهارداشت: استقبال از گروه های جهادی بسیار زیاد شده است و برای امسال پیش بینی کردیم 17هزار نفر به اردوهای جهادی اعزام کنیم.

وی عنوان کرد: در تابستان 97 تعداد 3هزار و 247نفر در قالب 225گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

هنری با بیان اینکه اغلب گروه های جهادی 10 تا 12 روزه است افزود: 30گروه جهادی دانشجویی با تعداد 600نفر، 98گروه جهادی محلات 3، 7 و 10 روزه با تعداد یک هزار و 233نفر، 87گروه دانش آموزی با تعداد یک هزار و 15نفر، 6گروه میهمان، یک گروه پزشکی، دو گروه طلاب و یک گروه کشاورزی به مدد محرومین می شتابند.

وی با اشاره به عرصه های فعالیت گروه های جهادی ادامه داد: در بخش های عمرانی شامل ساخت کانل آب، حصار مسجد و حسینیه روستا، ساخت خانه عالم، ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر خانه محروم، لوله گذاری آب شرب، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت کانال آب، تکمیل غسالخانه، لایروبی قنات، دیوارکشی امامزاده، دیوارچینی مزار شهدای گمنام و کمک به ساخت مدرسه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در عرصه فرهنگی از قبیل اجرای مراسم معنوی، احکام، روان خوانی حفظ و قرائت قرآن کریم، دیوارنویسی و برگزاری یادواره شهدا است.

وی بیان داشت: در بخش آموزشی شامل بافندگی، خیاطی، گلدوزی، شیرینی پزی، صنایع دستی، چرم دوزی و در بخش بهداشت و درمان شامل پزشک عمومی، متخصص و دندان پزشکی است.

هنری یادآور شد: در نوروز 97 یک هزار و 300 نفر در قالب 73 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند که 6گروه جهادی با 430نفر مهمان بودند و در مناطق مرزی مستقر شدند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بر اساس طرح اعتلای بسیج مستضعفین برای اثربخش تر کردن برنامه ها در حوزه گروه های جهادی از یک سال گذشته طرح اعتلای جهادی اجرایی شده است.

وی عنوان داشت:  227 گروه جهادی سطح بندی شده اند که 180 گروه عادی، 46گروه فعال و یک گروه ویژه در سطح استان داریم.

هنری ادامه داد: در هر شهرستان یک شورای جهادی، در مرکز استان مجمع جهادی تشکیل می شود و کارگروه های تخصصی، عمران، فرهنگی، اشتغال و سلامت دارد و برای هر گروه جهادی نقطه جغرافیایی معین می شود.

وی با بیان اینکه شناسایی اطلاعات و آمار روستاها توسط جهادگران مشخص می شود گفت: برنامه عملیاتی نوشته می شود و بین سه تا پنج سال فعالیت متمرکز گروه ها در روستاها شروع می شود و در طول سال نیز به طور مستمر در منطقه حاضر می شوند و خدمات رسانی به اهالی روستاها دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: هدف اصلی  از طرح اعتلای جهادی پای کار آوردن مردم به خصوص افراد بومی در کارهای جهادی و گروهی است.

وی با بیان اینکه در سال 96 تعداد 14 هزار نفر در قالب 920 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند اظهارکرد: از این تعداد 880نفر از خارج استان در قالب 22گروه جهادی مهمان بودند و در زمینه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، مسائل مرتبط با اشتغال و توانمندسازی، پزشکی و دندان پزشکی فعالیت داشتند.

هنری ادامه داد: گروه های جهادی نخبگان و متخصصین دانشگاه ها برای نیازسنجی در روستاها خاص اعزام شدند و بر اساس ظرفیت و توانمندی منطقه گزارشی ارائه دادند که به سازمانها و ادارات مربوطه ارجاع شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها