خبرهای داغ:
نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند»:
نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند»گفت: ساخت اثر هنری در حوزه ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های فرزندان این ملت بدون شک ارزشمند و بزرگ است.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۳۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

تولید آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت ارزشمند و بزرگ استعلی رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: ساخت اثر هنری در حوزه ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های فرزندان این ملت بدون شک ارزشمند و بزرگ است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند» افزود: این فیلم 20 دقیقه‌ای به زندگی فرزند یکی از شهدای مدافع حرم پرداخته و دغدغه‌‎های این فرزند شهید را در کلاس درس و مدرسه برای مخاطب به تصویر کشیده است.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند»با اشاره به عوامل تولید این فیلم کوتاه یادآور شد: «وقتی بچه‌ها خندیدند» را «وحید صیرفی‌افخم» تصویربرداری کرده و کار صدابرداری این اثر را هم «حسین زارعی» عهده‌دار بوده است.

وی همچنین ادامه داد: «هومن نباتی» به عنوان مدیر تولید، «زهره کاوشیان» منشی صحنه، «امین ملکی» دستیار تصویربردار، «عرفان چراغی» دستیار صدابردار و نیز «فائزه محسنی» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

رنجبر خاطرنشان کرد: «امیرحسین عظیمی»، «نسرین صمدی»، «علی نصیری»، «کیاوش مهدوی»، «امیرمحمد خجسته» و «محمدیاسین سلیمانی» نیز به عنوان بازیگر در فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند» ایفای نقش کرده‌اند.

وی هدف از ساخت این اثر هنری را ادای دین به شهدای مدافع حرم و خانواده ایشان دانست و افزود: امنیت و آرامشی که امروز داریم همه و همه به برکت جان‌فشانی، ایثار و از خودگذشتگی کسانی است که برای حفظ امنیت در ایران اسلامی از جان خود گذشته‌اند و از این رو امروز توجه به خانواده این دلیرمردان بسیار مهم است.

این کارگردان فعال در حوزه ایثار و شهادت با بیان اینکه کار تولید و ساخت این فیلم حدود یک ماه زمان برده است تصریح کرد: تولید چنین آثاری با موضوع ایثار و شهادت، در صورتی که کار خوب انجام شده و به درستی به موضوع پرداخته شود و اثر به صورتی باور پذیر خلق شده باشد به حتم در ترویج این فرهنگ ناب بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته با مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در زمینه تصویربرداری، تولید میان برنامه معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس و گفتار متن فیلم در جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس همکاری داشته‌ بیان داشت: فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند» برای شرکت در جشنواره های «فبلم کوتاه مقاومت»، «رسام» و «عمار» ارسال خواهد شد.

رنجبر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» خاطرنشان کرد: تولید اثر هنری در مورد شهدای والامقام بدون شک مایه مباهات بوده و ارزشمند است.

وی در پایان ضمن تقدیر از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: این مجموعه فرهنگی برای ساخت و تولید فیلم کوتاه «وقتی بچه‌ها خندیدند» هم در زمینه تجهیزات و هم مباحث مالی کمک های بسیاری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات