خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری هرمزگان در دیدار با معاون استاندار هرمزگان:
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان از شناسایی ۶۰مخترع صاحب ایده در هرمزگان خبر داد و گفت: می توان با استفاده از ظرفیت محققان برای تولید خوارک دام وطیوراز جلبک های دریایی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۵۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
​۶۰ مخترع صاحب ایده را شناسایی کردیم/تولید خوراک دام از جلبک های دریایی 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از هرمزگان، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری هرمزگان صبح امروز در دیدار با معاون سیاسی استاندار هرمزگان اظهار داشت:بسیج علمی با تعامل خوبی که با مراکز اموزش عالی استان هرمزگان دارد تاکنون توانسته 60مخترع صاحب ایده وطرح را شناسایی وحمایت نماید.

وی افزود: با ایجادفضاهای کارگاهی برای مخترعان توانستیم با اسیب شناسی فرصتها و تهدیدها مرکز رشد برق والکترونیک استان را راه اندازی نماییم.

رئیس سازمان بسیج علمی هرمزگان گفت: 60مخترع صاحب ایده که کد بندی شده در حوزه دریا محور و شیلاتی فعالیت داشته وتعامل خوبی با مرکز اکولوژی خلیج فارس داریم .

آرمندیان با اشاره به مشکلات فراوان پیش روی نخبگان گفت: تاکنون برای خوراک دام 700میلیون دلار هزینه می کنیم که با استفاده ازتولیدات جلبک های دریایی مخترعان داخلی موفق به تولید خوراک دام وطیور شده اند که در هرمزگان حمایت ها بسیار کمرنگ بوده که امیدواریم با حمایت های پارک علم وفناوری هرمزگان وسایرنهادها این کار را گسترش دهیم.

وی گفت: در حوزه دریایی 130 طرح مورد حمایت قرارداده و شرکت های دانش بنیان را ثبت قانونی کرده ومسیر تجاری سازی را فراهم نموده و زمینه اشتغال بسیاری رافراهم کنیم.

معاون استاندار هرمزگان: پژوهش بستر توسعه و پیشرفت است

بهروز اکرمی دراین دیدار گفت: اگر پژوهش نبود هنوز آدمی در غار زندگی می کرد واهمیت ان بر کسی پوشیده نیست،برای تداوم زیست خود محکوم به پژوهش هستیم.

وی افزود: مطالعات و تحقیقات محققان و نخبگان خطیر،ضروری والزام اور است درحال حاضر سازمان های مختلفی در حوزه پژوهش فعال بوده اعم از بنیاد نخبگان، پارک علم وفناوری و دانشگاههای استان ومراکز تحقیقاتی شیلاتی می باشند که نباید موازی کاری صورت بگیرد.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان گفت: مراکز پژوهشی باید مکمل هم بوده و نگاه پازلی به هم نداشته باشند علیرغم مشکلات و کمبود اعتبارات باید تقسیم کار صورت گرفته وتمام مراکز پژوهشی متمرکز شده وتمامی کارها دریک مرکز تجمیع بشود.

اکرمی تاکید کرد: کارهای پژوهشی باید ضابطه مند شده و درابتدا نیازهای پژوهشی استان و اولویت هارا شناسایی کنیم و اعتبارات را صرف اولویت ها نماییم.

وی گفت: هرمزگان با دارا بودن 4 آزمایشگاه تاکنون فرصتی برای محققان و نخبگان فراهم نکرده و بعضا محققان نمی دانندکه چگونه می توانند ازاین فرصتها استفاده نمایند؛ امکانات سخت افزاری ونرم افزاری را بایددر اختیار پژوهشگران جوان قرار دهیم ونیاز ها را ولویت بندی کنیم تا بتوانیم از اسراف عینی وهدررفت منابع جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات