خبرهای داغ:
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در تبریز گفت: همه طرح های صنعت برق در کشور باید پیوست کاهش تلفات داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۷۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری سیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت برق تبریز، محمودرضا حقی فام در جلسه منطقه ای کمیته ملی کاهش تلفات در تبریز، افزود: میزان تلفات انرژی الکتریکی، یک عملکرد سنج برای شرکت های توزیع است.

وی ادامه داد: علت اهمیت کاهش تلفات در این است که ما بر اساس تلفات می توانیم وضعیت قسمت های مختلف شرکت های توزیع را ارزیابی کنیم.

حقی فام تاکید کرد: باید روش های طراحی شبکه های توزیع به منظور کاهش تلفات اصلاح شود در عین اینکه از تلفات غیر فنی نیز نباید غافل بود.

وی با اعلام اینکه هماهنگی ها جهت برنامه ریزی به منظور تعویض ترانسفورماتورهای با عمربیشتر از 20 سال با ترانسفورماتورهای کم تلفات در حال پیگیری می باشد، افزود: در این حرکت جهادی می توانیم هم تلفات را کاهش دهیم و هم یکی از مهمترین بخش های شبکه توزیع را بهبود بخشیم.

همچنین وی بر مواردی همچون داده کاوی و شناسایی هوشمندانه خطاهای اندازه گیری لوازم اندازه گیری و تاثیر آن بر کاهش تلفات با کمترین هزینه، تاکید کرد.

 جلسه منطقه ای کمیته ملی کاهش تلفات به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز و با حضور معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر و مسئولان شرکت های توزیع نیروی برق استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات