خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان:

باید از ظرفیت آحاد مختلف مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شویم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: هدف ما در استان همدان این است که امر مبارزه با مواد مخدر هر چه بیشتر اجتماعی و مردمی شود و باید بتوانیم از ظرفیت آحاد مختلف مردم در این حوزه بیشتر بهره‌مند شویم.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۸۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

باید از ظرفیت آحاد مختلف مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بهره‌مند شویمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سید رسول حسینی در دیدار با امام‌جمعه ملایر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شهرستان ملایر، اظهار داشت: در حوزه مقابله باعرضه مواد مخدر نیروی انتظامی هزاران شهید و جانباز تقدیم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با اشاره به مراکز درمان معتادان به مواد مخدر در استان همدان تصریح کرد: در حوزه درمان در استان همدان کارهای بسیار بزرگی انجام‌شده است که قابل‌تقدیر است.

وی تأکید کرد: هدف ما در استان همدان این است که امر مبارزه با مواد مخدر هر چه بیشتر اجتماعی و مردمی شود و باید بتوانیم از ظرفیت آحاد مختلف مردم در این حوزه بیشتر بهره‌مند شویم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در کشور که مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور نیز بر آن تأکید بسیار دارند مبارزه با مواد مخدر و انجام کارهای فرهنگی در این زمینه است.

وی بیان داشت: حدود 80 درصد از علل گرایش به مواد مخدر عدم آگاهی و اطلاع شخص و خانواده‌ها بوده است که بااطلاع رسانی‌هایی که از طرق مختلف صورت گرفته است این درصد کمتر شده است.

رسولی با اشاره به اینکه باید آگاهی و اطلاعات آحاد مختلف مردم را در خصوص مواد مخدر سنتی و صنعتی بالا ببریم، اظهار داشت: ائمه محترم جمعه و جماعات در این زمینه می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا نمایند.

وی به وجود خیرین در ملایر اشاره و عنوان کرد: شهرستان ملایر در بسیار از زمینه‌ها منحصربه‌فرد است و باید بتوانیم از همه این ظرفیت‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده نماییم.

* شهرستان ملایر پایلوت طرح مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نیز در ادامه تصریح کرد: شهرستان ملایر در کشور به‌عنوان پایلوت طرح کرامت شناخته‌شده است و در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌ایم.

سعید کتابی ادامه داد: چندین سال است که شهرستان ملایر پایلوت طرح مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد و همچنین طرح کرامت است که آمار و ارقام نشان می‌دهد تأثیرات بسزایی در خصوص مبارزه، درمان و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد هماهنگی گسترده دستگاه‌های مختلف اداری و حضور پرشور مردمی را می‌طلبد و قطعاً بدون حضور مردم این کار به نتیجه نخواهد رسید.

امام‌جمعه ملایر نیز در این دیدار عنوان کرد: ما باید مکر و حیله دشمنان این نظام را بشناسیم و این بلای خانمان‌سوز نیز یکی از حیله‌های دشمن برای زمین‌گیر کردن جوانان ما است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری تأکید کرد: شهرستان ملایر با تقدیم بیش از 1100 شهید والامقام و ظرفیت‌های فرهنگی بالا این توان را دارد که با این پدیده شوم مبارزه کند و مردم نیز در این زمینه همانند همیشه همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است عنوان کرد: باید در دو حوزه مقابله و انجام کارهای فرهنگی بیشتر از گذشته کارکرد و در این زمینه ائمه جمعه و جماعات نیز پای‌کار هستند.

امام‌جمعه ملایر به بیان مسائل معنوی اشاره و تصریح کرد: جوانانی که با مساجد و کارهای معنوی ارتباط گرفته‌اند غالباً درگیر مواد مخدر و آسیب‌های مختلف اجتماعی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید کمپ‌های موجود تقویت و توسعه یابند، عنوان کرد: باید بتوانیم برای کسانی که مواد مخدر را کنار گذاشته‌اند و به آغوش خانواده و جامعه بازگشته‌اند اشتغال‌زایی نماییم و جامعه نیز پذیرای آنها باشد.

برقراری در پایان تأکید کرد: باید همگی دست‌به‌دست هم بدهیم و با اتحاد و همدلی این بلای خانمان‌سوز را از جامعه اسلامی دور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات