خدمات دادگستری با ثبت ثنا انجام می شود/ 80 هزار مراجعه در دادگستری رامسر

رئیس دادگستری شهرستان رامسر اظهار کرد: ارائه خدمت در دادگستری بدون ثبت ثنا ممکن نیست.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۹۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ساسان خواجه خسان در مراسم هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران که در مسجد جامع پیامبر اعظم بازار رامسر برگزار شد با بیان اینکه مجلس خبرگان با ریاست دکتر بهشتی جلسات خود را تشکیل داد و قانون اساسی را با مطالعه کشورهای پیشرفته وضع کردند گفت: شهید بهشتی قوه قضاییه را قوه مستقلی دانست و علم، تدبیر و بزرگواری وی در وضع قانون اساسی بی نظیر بود.
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر در دادگستری و شورای حل اختلاف رامسر ۲۱ هزار پرونده وجود دارد که به همین میزان مختومه میشود و ۸۰ هزار نفر به دادگستری آمدند و رفتند.

رئیس دادگستری رامسر با اشاره به اینکه دادگستری اداره ای شلوغ بوده و همکاران پرتلاشی داریم و کار در دادگستری بسیار مشکل است و افرادی که وارد دادگستری میشوند نیم آنها محکوم و نیمی حاکم میشوند گفت: محکومین قطعا از دستگاه قضا ناراضی هستند و ما بر اساس قانون و ادله قضاوت میکنیم و آنچه که دادگاه حکم صادر میکند بر اساس محتویات پرونده است و دادگاه ها و دادسرا باید قانون آیین دادرسی را رعایت کنند که باعث طولانی شدن رسیدگی ها میشود.

وی افزود: طولانی ترین پرونده ها تقسیم ارثیه بوده که وقت رسیدگی زیادی صرف آن میشود.

خواجه خسان علت شلوغی دادگستری را کم کاری نهادهای دیگر عنوان کرد و اظهار کرد: اگر نهاد خانواده بچه های خود را خوب تربیت کرده و تحویل جامعه دهند بسیاری از مشکلات پیش رو حل میشود.

 

️وی تصریح کرد: مراجعین به دادگستری باید ثبت ثنا داشته باشند تا ابلاغ قضایی بصورت الکترونیکی انجام شود که سبب سهولت در کار مردم و دادگستری می شود.

وی با بیان اینکه ثبت ثنا ابلاغ از طریق مبایل انجام میشود که سبب صرفه جویی در وقت و کاغذ میشود گفت: تا ماه گذشته ۶۸ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی انجام شد.

رئیس دادگستری رامسر با بیان اینکه به بانکها دستور دادیم وام گیرنده ثبت ثنا کند تا جهت رسیدگی ابلاغ ها سهولت ایجاد شود خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد ابلاغ های الکترونیکی واقعی بوده که شخص مشاهده میکند.

وی افزود: تعداد کارمندان ۴۰ درصد بوده و باید ۱۱۵ کارمند داشته باشیم که ۴۵ کارمند داریم و باید ۲۰ قاضی داشته باشیم که با ۱۲ قاضی کار میکنیم.

رییس دادگستری رامسر اظهار کرد: دادگستری برای رعایت آیین دادرسی حلزونی جلو میرود و آیین دادرسی حقوق دفاعی متهم است که بسیار مهم و اساسی بوده که باید رعایت شود تا سبب تخلف نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار