خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان را در شهر‌های لبنان در آینده دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۵۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی قم در شهر‌های مختلف لبنان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی هفته فرهنگی استان قم در لبنان در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ویژگی‌های این استان اظهار کرد: قم ویژگی‌های خاصی دارد و این شهر به عنوان حرم اهل‌بیت (ع) و مرکز حوزه علمیه شناخته می‌شود، به همین دلیل تاجران و کسبه قم باید مسائل مختلف را در زمینه قیمت و کیفیت کالا‌ها رعایت کنند.

وی ادامه داد: هیأتی ۱۰۰ نفره از تاجران و فعالان اقتصادی و مدیران لبنانی در آینده به شهر قم سفر می‌کنند، همچنین برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی این شهر را در شهر‌های دیگر لبنان در آینده دنبال خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در هر کشوری که به دنبال برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان هستیم، باید تولید صنایع دستی و پخت سوهان را به صورت زنده انجام بدهیم، این کار موجب افزایش حضور بازدیدکنندگان در غرفه‌ها خواهد شد.

عالی پور با اشاره به تعامل تاجران لبنانی با ایران اظهار کرد: این تاجران علاقه زیادی را به تعامل تجاری با ایران دارند و باید به دنبال حفظ رابطه تجاری استان قم با این تاجران باشیم. میلیون‌ها نفر از مردم لبنان در خارج از این کشور زندگی می‌کنند و ظرفیت زیادی برای افزایش تعامل اقتصادی بین استان قم و لبنان وجود دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشجویان لبنانی پیش از برگزاری نمایشگاه بعدی استان قم در لبنان برای تولیدات استان بازاریابی می‌کنند و این دانشجویان اطلاعات لازم را به تولیدکنندگان استان قم ارائه می‌دهند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: تاجران استان قم پیش از حضور در نخستین نمایشگاه هفته فرهنگی استان در لبنان، نسبت به بازار لبنان شناخت خاصی نداشتند، به عنوان مثال فرش‌فروش‌های استان قم تصور نمی‌کردند که در این نمایشگاه فروش خاصی داشته باشند، این در حالی بود که فروش این افراد در نمایشگاه لبنان بسیار زیاد بود.

عالی پور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت دهه کرامت در استان قم اظهار کرد: این دهه روز‌های بین میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) است و امکان برگزاری برنامه نمادین نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فعالان صنایع دستی استان قم در دهه کرامت وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در استان قم عدم آشنایی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با یکدیگر است و آن‌ها خودشان به خوبی نسبت به ظرفیت اقتصادی و تولیدی استان آشنا نیستند در حالی که افزایش تعامل تولیدکنندگان استان قم با یکدیگر افزایش اشتغال را در استان به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: باید تولیدکنندگان استان قم محصولاتی را در نمایشگاه آینده استان در لبنان عرضه کنند که مطابق با ذائقه بازدیدکنندگان لبنانی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها