زنبورداری از جمله مشاغلی است که در ابتدا به سرمایه بالایی نیاز ندارد و درواقع می‌توان در این بخش در کنار کار‌های دیگر کسب درآمد کرد به طوریکه آموزش صنعت زنبورداری در حال حاضر در بیشتر نقاط کشور فراهم است.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۹۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، زنبورداری از جمله مشاغلی است که در ابتدا به سرمایه بالایی نیاز ندارد و درواقع می‌توان در این بخش در کنار کار‌های دیگر کسب درآمد کرد به طوریکه آموزش صنعت زنبورداری در حال حاضر در بیشتر نقاط کشور فراهم است.

برای آغاز کار می‌توان از یک زمین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربعی استفاده کرد و به مرور زمان وسعت کار را افزایش داد.

اشتغال زایی با کمترین سرمایه /

لازم به ذکر است که گیاهانی، چون درختان میوه شکوفه دار بهاره سیب، گلابی، انواع مرکبات، زردآلو، آلوچه و گیلاس، پنبه، آفتاب گردان، یونجه، شبدر، بیدمشک، گون، آویشن، نعناع، اقاقیا، بالهنگ، گیاهان زینتی و طیف بسیار وسیعی از دیگر نباتات زراعی، باغی، جنگلی و حتی گیاهان دارویی روی تپه‌ها و مراتع منابع شهد و گرده برای زنبورعسل محسوب می‌شوند.

اشتغال زایی با کمترین سرمایه /

به گفته عفت رئیسی، رئیس اتحادیه پرورش دهندگان عسل ایران بعد از چین بیشترین کندو عسل را دارد به طوریکه با وجود پتانسیل بالا در تولید و صادرات آن، میزان این رقم در سال‌های اخیر با روند نزولی همراه بوده است.

اشتغال زایی با کمترین سرمایه /

با این حال این موضوع روشن می‌شود که با داشتن پتانسیل‌های بالا علاوه بر اینکه می‌توان در صنعت زنبور داری اشتغال زایی بالایی داشت، اما این صنعت زیاد مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد.

ارسال نظرات