امروز با حضور رئیس جمهور

فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس افتتاح می‌شود

استاندار هرمزگان اعلام کرد: فاز دوم پالايشگاه نفت ستاره خليج‌فارس امروز پنجشنبه هفتم تير ماه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۰۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
 
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فریدون همتی با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی گروه‌های مهندسین، وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) فاز دوم این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان این‌که براساس چشم‌انداز ترسیم شده پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس به بزرگترین پالایشگاه تولید فرآورده‌های نفتی جهان تبدیل می‌شود، گفت: فاز اول این پالایشگاه اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: فاز دوم این پالایشگاه فردا پنجشنبه هفتم تیرماه با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می‌یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

همتی با بیان این‌که دستور ویژه‌ای از سوی رئیس جمهوری بر تامین مالی این پالایشگاه صادر شد، تصریح کرد: در این راستا 290 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل فازهای دوم و سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس اختصاص یافت که این صندوق همکاری خوبی در تخصیص این اعتبارات داشت و همچنین گمرک نیز با ترخیص به موقع تجهیزات خریداری شده برای نصب در پالایشگاه به تکمیل فاز دوم این پالایشگاه کمک کرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد که میزان تولید بنزین این پالایشگاه را به 36 میلیون لیتر در روز ارتقاء خواهد داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار