«فاطمه اعزازی» دختر ۵ ساله‌ای است که دست به کار بزرگی زده و بدون آنکه در مدرسه خواندن و نوشتن یاد بگیرد، می‌تواند قرآن را روخوانی کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۲۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

دختر 5 ساله اصلاندوزی که بدون یادگرفتن خواندن و نوشتن، قرآن تلاوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فاطمه که هنوز به مدرسه پا نگذاشته، در اثر ممارست با قرآن، قادر است تمامی آیات قرآنی را با رعایت قواعد تجویدی و قرائتی صحیح آن تلاوت کند.

او که دوران کودکی را با آیات قرآن نقاشی کرده است، اکنون رویای حفظ قرآن را در قلبش می‌پروراند.

"علی اعزازی" ، پدر فاطمه می‌گوید: فاطمه از چهار سالگی کلاس حفظ آیات و روایات را گذرانده و در کنار آن با بنده و مادرش هم تمرینات مداوم داشته است.

وی ادامه می‌دهد: فاطمه همچنین در کلاس روخوانی و روان خوانی هم شرکت کرده و با اینکه الفبای فارسی بلد نبوده و هنوز به مدرسه نرفته است، می‌تواند با رعایت قواعد و اصول قرآن را روخوانی کند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن برنامه آتی فاطمه است، اظهار می‌کند: برنامه‌ریزی لازم برای این کار انجام شده است.

پدر فاطمه در خصوص تفاوت‌های فاطمه با هم سن و سال‌هایش، می‌گوید: هدفمان تربیت دینی و قرآنی فاطمه است. دخترم همزمان با کلاس‌های قرآنی اخلاق قرآنی هم یاد گرفته و نسبت به هم سن و سال‌هایش درک بالایی از مسایل دینی و تربیتی نظیر احترام به پدر و مادر، اسراف نکردن و ... دارد.

وی ادامه می‌دهد: همواره فرمایش ائمه اطهار (ع) مبنی بر «قلب کودک همچون زمين خالی است که هر بذری را در آن بريزيد رشد خواهد کرد» را مبنای تربیت فاطمه قرار دادیم و هدفمان از آموزش قرآن در ابتدا، ايجاد آشنايی، انس و الفت و سپس ايجاد شناخت، علاقمندی و درک و فهم محدود و در حد توان از مضامين بلند قرآن کريم است.

وی خاطرنشان می‌کند: آشنا بودن کودکان با قرآن و مفاهیم آن منجر می‌شود تا خیلی بهتر و‌ راحت‌تر نسبت به بقیه راه رشد و تعالی را یافته و سپری کنند، اکنون به واسطه همین مفاهیم قرآنی بنده و مادر فاطمه هیچ نگرانی نسبت به آینده او نداریم.

اعزازی گفت: جا دارد از کمک خانم اسدی (معلم فاطمه) تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی مادر فاطمه (رباب غفاریان) صمیمانه تشکر کنم که بذر عشق و محبت به تعالیم قرانی و انس با قران را در دل این کودک کاشته‌اند. دخترم امیدوار است در آینده یکی از حافظان قران کریم شود.

گفتنی است،خانواده فاطمه اعزازی ساکن تبریز اصالتاً اصلاندوزی و از روستای بودجه وسطی هستند.

ارسال نظرات