سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: راه اندازی راه آهن اردبیل - پارس آباد این استان را به جمهوری آذربایجان و آسیای میانه متصل می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۲۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

راه آهن اردبیل - پارس آباد به جمهوری آذربایجان و آسیای میانه متصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود شایقی گفت و گو با خبرنگاران افزود: مطالعه و اجرای طرح راه آهن اردبیل- پارس آباد با پیگیری مسئولان استان و توجه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات مورد نیاز تصویب شد.

وی اظهار کرد: دولت برای مطالعه این طرح با تخصیص اعتبار به میزان ۲۰ میلیارد ریال موافقت کرد و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم دستور پیگیری اجرا و اختصاص اعتبار را صادر کرده است.

شایقی بیان کرد: با راه اندازی خط آهن اردبیل - پارس آباد بستر توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان بیشتر فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی استان هم مد نظر قرار گرفته بطوری که تکمیل طرح‌های راه آهن، احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی و تکمیل فاضلاب اردبیل از محل مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌شود.

وی در باره عملیات اجرایی چهار بانده شدن اردبیل - مشگین شهر گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۰ شروع و هم اکنون در دست اجراست و برای تکمیل آن ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی را یادآور شد و افزود: حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی موجب رونق اقتصاد ملی است که در سایه توجه به اصل تولید با کیفیت و مقبول عموم مردم امکان پذیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین گفت: این سازمان در سال ۹۷ با بهره‌گیری از ابزار‌های مختلف به رونق‌افزایی تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی اهتمام جدی خواهد داشت.

ارسال نظرات