مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: هادی سیاسی باید تقوا و اخلاق دینی و سیاسی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۵۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در کارگاه توانمندسازی هادیان سیاسی سپاه استان چهارمحال و بختیاری به تشریح اهمیت جایگاه هدایتگری از منظر دین مبین اسلام و شرایط و ویژگی های هادیان پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: یکی از آفات برای انسان در مباحث آسیب شناسی از دیدگاه اسلام مسئله شک و تردید است . شک و تردید این است که انسان در مسیر حق در مرحله شک و تردید باقی بماند .

وی با اشاره به شأن ربوبی هدایتگران بشریت، افزود: هدایتگری شان ربوبی دارد، یعنی اولین هادی خداوند متعال بود. مهم ترین وظیفه ی یک هادی سیاسی این است که شک خلق الله را به یقین تبدیل کند و به گونه ای عمل کند که افراد در بین راه دچار شک نشوند .

حجت الاسلام والمسلمین سرافرازبا اشاره به تقسیم بندی انواع سیاسیت از منظر حضرت امام خمینی(ره)، ادامه داد: امام عزیز ما می فرمایند؛ سیاست اگر شیطانی شد یا حیوانی، با دین جمع نمی شود؛ اما اگر سیاست انسانی شد این مختص انبیاء است و تبع آن مختص علمای بیدار است .

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، رابطه بین سیاست و دین را رابطه جزء به کل دانست و گفت: دین مجمو عه ای است با بخش های مختلف و سیاست بخشی از دین است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شما هادی سیاسی هستید که این سیاست از مقوله هدایت است، که هدایت شما هادیان دو ویژگی دارد؛ یکی اینکه این هدایت گری قداست دارد چون در ارتباط با معنویت است و دومین ویژگی، هدایت کردن به دین است. در نتیجه هادیان سیاسی مبلغان دین هستند .

وی، اولین ویژگی یک هادی سیاسی را شناخت از دین دانست و افزود: هادی سیاسی باید فی الجمله دین شناس باشد و جای سیاست در دین را بشناسد. هادی سیاسی باید تقوا و اخلاق دینی و سیاسی داشته باشد و هر حرف و سخنی را بیان نکند .

این مقام مسئول، اضافه کرد: پیش روندگی در میدان عمل سومین ویژگی به عنوان یکی از الزامات هادیان سیاسی است.  هادی سیاسی به عنوان مصلح دین باید پیش روندگی داشته باشد و این امر با داشتن بصیرت نسبت به اولویت ها ، فرصت ها و   تهدیدات به دست می آید.

حجت الاسلام و المسلمین سرافراز در ادامه گفت: یک هادی سیاسی باید در افشای جریانات غیر ولایی و تبری جستن نسبت به آنها پیشقدم باشد. امام کاظم (علیه السلام) فرمودند" تفقهوا فی دین الله" ، در دین خدا تفقه کنید؛ زیرا فقه کلید بصیرت و بینایی است و سبب متعالی شدن عبادات است  و وسیله ای برای رسدن به مقامات و رتبه های بالا در دین و دنیاست؛ لذا یک هادی سیاسی باید اهل تحقیق و عمق بخشیدن به معلومات خود باشد .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام ، دوری از ایجاد اختلاف در بین مومنین، توجه به ظرفیت مخاطب و ارائه برهان و سند قاطع در بیانات و دیدگاه های خود را از دیگر خصوصیات و الزامات هادیان سیاسی دانست و تصریح کرد: سخنی که هادی سیاسی می گوید باید مصداق قول سدید (احزاب 70 و 71) باشد، یعنی مطابق واقع  و مشروع باشد، موجب فساد نشود و همراه با دلیل و سند محکم بیان شود.

وی تاکید کرد: مبنای قول سدید تقواست و  اگر کسی تقوا نداشته باشد قول او سدید نیست و ممکن است هر حرفی را بزند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری در پایان، دقت در منابع را از الزامات بارز هادیان سیاسی دانست و اظهار کرد : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند؛ نزد هر عالمی برای یادگیری ننشینید مگر اینکه شما را از 5 چیز به چیز دیگر برساند؛ یکی اینکه شما را از شک برهاند و بریقین برساند، از تکبر نجات دهد و به تواضع برساند، از ریا به اخلاص ببرد، از دشمنی به خیر خواهی راهنمایی کند، از میل داشتن به گناه نجات دهد و به ترس خدا شما را  دلالت دهد.  

ارسال نظرات