استاد دانشگاه شهرکرد:

عزت نفس نوجوان عامل پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است

دکتر کاوه در جمع خانواده های کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بالا بردن عزت نفس در بین فرزندان یکی از راهکار های پیشگیری از مواد مخدر در بین نوجوانان است.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۹۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بصیرتی و روشنگری خانواده های کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با محوریت مشاوره تربیت نوجوانان و آشنایی با آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

استاد دانشگاه شهرکرد در این همایش گفت: اعتیاد یک بیماری مزمن و عود کننده در مغز است که علیرغم عواقب زیان آور با دو ویژگی جستجوی وسواس گونه مواد و مصرف آن مشخص می شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد بیان کرد: با تفکیک مواد مخدر به سنتی و صنعتی افراد در اولین مصرف مواد مخدر صنعتی به آن معتاد می شوند و ترک آن مواد به نسبت مواد مخدر سنتی به دلیل ارتباط آن با مسائل روحی و روانی فرد بسیار سخت تر می باشد .

دکتر کاوه، خطر اعتیاد به مواد مخدر را در نوجوانان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود : باید نگران نوجوانان باشیم؛ چرا که در این دوره با چالش های اجتماعی وموقعیت های تحصیلی جدیدی مواجه می شوند و علاوه برآن روحیه غیر قابل پیش بینی بودن، غیر قابل کنترل بودن و تبعیت شدید آنان از دوستان خود، خطر روی آوردن به مواد مخدر را در نوجوانان افزایش می دهد .

وی نوجوانی را دوره درگیری فرد برای تعیین هویت عنوان کرد و ادامه داد: نوجوانی سنی است که فرد درگیر هویت یابی است که دو واقعه مهم ازدواج و اشتغال را تجربه نکرده است و به لحاظ کمی از یازده یا دوازده سالگی شروع و در سن 18 سالگی پایان می یابد .

دکتر کاوه، بالا بردن عزت نفس در بین فرزندان توسط والدین را یکی از راهکار های پیشگیری از مواد مخدر در بین نوجوانان دانست و گفت: عزت نفس یک مقوله ی کلامی است که باید با کلام خوب عزت نفس فرزندان را بالا برد به همین منظور باید شیوه های گفت و گو کردن با فرزندان را یاد بگیریم  .

استاد دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: ما والدین باید با نوجوانانمان حرف بزنیم، از آنها مشورت بخواهیم، علایق آنها را کشف کنیم، به آن ها دلگرمی بدهیم و برای ارتباط با آنها پیش قدم شویم .

سرهنگ پاسدار البرز لله گانی، مسئول معاونت امداد، درمان و بهداشت سپاه استان در حاشیه این همایش گفت: این همایش با حضور خانواده های کارکنان سپاه استان و به مناسبت هفته ی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد .

لله گانی بیان کرد: افزایش اطلاعات والدین از خصوصیات سن نوجوانی ، نحوه ی ارتباط والدین با نوجوانان و نقش آنان در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در بین فرزندان ازمحورهای برگزاری این همایش بود.

ارسال نظرات