خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم گفت: میزان از بین بردن باغات بیشتر از ایجاد بوستان‌ها بوده و دمای شهر قم پس از طی سال‌ها افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۴۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
از بین بردن باغات بیشتر از ایجاد بوستان‌ها بوده است/نباید ولنگاری بیان و رفتار جایگزین شادی شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، روح‌الله امراللهی چهارشنبه شب در میزگرد رسانه‌ای شهر و شادی که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با بیان اینکه شهر از سه بخش تشکیل شده است اظهار کرد: زیبایی‌شناسی و نشاط شهری در جداره‌ها و پوسته‌های شهر مشاهده می‌شود و بخش دوم کالبد و فضا است که شامل اثرات محیط و کالبد بر فضا و اجتماع است، زیرا محیط روی رفتار و عملکرد اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که جامعه دچار رونق اقتصادی باشد شادی ایجاد می‌شود و کاهش مشکلات نیز نیروی مثبت به وجود می‌آورد و بحران‌های اجتماعی تأثیر خود را می‌گذارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در زمینه کالبد شهری می‌توان فضا‌هایی ایجاد کرد که از طریق صنعت گردشگری و رونق اقتصادی به محتوا کمک شود گفت: بحران اجتماعی و آمار طلاق افزایش پیدا کرده در حالی که باید در زمینه فرهنگ گذشت در جامعه کار شود اگر در این زمینه کار نشود با تضاد‌های طبقاتی طلاق‌ها افزایش پیدا می‌کند.

امراللهی خاطرنشان کرد: میزان از بین بردن باغات بیشتر از ایجاد بوستان‌ها بوده و دمای شهر قم پس از طی سال‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در تمام ادوار در زمینه مبلمان شهری هزینه‌های متفاوت شده است و امکاناتی به وجود آمده تا برای لحظاتی شاد باشیم، ولی اینگونه رفتار در قالب پایداری شهری نیست.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فضای شهری باید شرایط پیاده روی مردم را فراهم کند گفت: پیاده راه ارم نمونه‌ای است که فرصت می‌دهد در فضای شهری بایستیم تا به شادابی فکر شود، ولی در بسیاری از کلانشهر‌ها فضایی برای سکون وجود ندارد.

امراللهی یادآور شد: پاتوق‌های شهری از بین برده شده که باید به طور مجدد تولید و بهسازی شود بنابراین در بوستان‌ها از مقیاس محلی و شهری باید زمینه‌های شادابی فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعداد روز‌های شاد قم بیشتر از شهر‌های دیگر است گفت: ولنگاری فرهنگی نه تنها قم بلکه در ایران نیز نباید وجود داشته باشد و نباید ولنگاری بیان، رفتار و پوشاک به عنوان شادی جایگزین شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: نسبت به دو دهه گذشته تعداد بوستان‌های محلی و شهری قم به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده و میزان استقبال مردم به شدت در حال افزایش است.
ارسال نظرات