خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم:

فضای شهری نیازمند برند سازی است

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: در زمینه برنامه‌ریزی شهر باید بیشتر کار شود تا بتوانیم فضای شهری به برند تبدیل کنیم و بتوانیم این الگو به سایر نقاط ترویج پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۴۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
فضای شهری نیازمند برند سازی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن صادقی امینی چهارشنبه شب در میزگرد رسانه‌ای شهر و شادی که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان قم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ایرادات و مشکلات وجود نگاه تک عاملی است اظهار کرد: اگر همه مدیران و فعالان عرصه اجتماع سعی کنند که موضوعات را چندعاملی مشاهده کنند مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هر مکان خصوصیات و الزامات و نیاز‌های خاص خود را دارد گفت: درجه حرارت، فرهنگ، خرده فرهنگ‌ها، توزیع خدمات و عدالت اجتماعی در توزیع خدمات مطرح است.

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: بقای نظام اجتماعی به تطبیق با ارزش‌های نظام بستگی دارد تا به اهداف نظام اجتماعی دست پیدا کنیم. مبحث دیگر یکپارچگی است و باید به نحوی امور مدیریت شود که خلأ کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به جشن‌هایی که به بهانه فوتبال برگزار می‌شود گفت: یکی از دلایل این امر فقدان فضای خاطرات جمعی است و یکی از تحلیل‌های جامعه‌شناختی این است که انسان صنعتی امروز به سمت تفرد رانده شده و می‌خواهد پوسته تفرد خود را بشکند و بیرون آید.

صادقی امینی خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه‌ریزی شهر باید بیشتر کار شود تا بتوانیم فضای شهری را به برند تبدیل کنیم و این الگو به سایر نقاط ترویج پیدا کند.

بررسی امتیازات برای مردم در بحث نشاط شهری

ابوالفضل معرفی، کارشناس برنامه‌ریزی نیز در این نشست اظهار کرد: قم پایتخت مذهبی و ام القرای جهان اسلام است و دارای ویژگی منحصر به فرد است و باید بررسی شود علاوه بر گردشگر، برای مردم قم چه امتیازاتی می‌خواهیم داشته باشیم.

مرتضی داستانی رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم نیز در ابتدای این نشست با اشاره به هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: این موضوع پیگیری می‌شود که نشست‌های رسانه‌ای و مناظره‌های خبری برگزار شود و هدف این است که مسائل استان نقد شود و بسط و گسترش پیدا کند تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست نشاط شهری و کالبد شهری بررسی می‌شود تا مشخص شود چه اندازه زیرساخت‌ها هدفمند بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار