خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان قم:

مردم مراقب کلاهبرداری حواله‌های جعلی در فضای مجازی باشند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان با توجه به افزایش قیمت تعدادی از اجناس و کالا‌های سرمایه‌ای از مردم خواست تا هشدار‌های پلیسی در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۵۲
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

مردم مراقب کلاهبرداری حواله‌های جعلی در فضای مجازی باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی موالی اظهار کرد: با توجه به نوسانات اخیر قیمت بازار‌هایی نظیر خودرو و سکه، کلاهبرداران و افراد سود جو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار آگهی فروش حواله‌های جعلی می‌کنند که بایستی مردم در این خصوص هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این افراد با قرار دادن آگهی‌های ویژه فروش با شرایط پرداخت اعتباری و کمتر از قیمت بازار اقدام به تبلیغات گسترده در فضای مجازی کرده و با شیوه‌های خاصی مبالغ هنگفتی را از خریداران کلاهبرداری کرده و بعد از واریز وجه توسط خریداران و پیگیری برای تحویل آن، پاسخی دریافت نمی‌کنند و با عدم تحویل کالا مواجه می‌شوند.

موالی به مردم هشدار داد: شهروندان گرامی در معاملات اینترنتی نسبت به تبلیغات اغوا کننده دقت کنند و از صحت آگهی فروش اطمینان حاصل کرده و قبل از انجام هر گونه خرید، آدرس و شماره تلفن واقعی فروشنده اینترنتی را بررسی و سپس اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم توصیه کرد: در صورت انجام هرگونه خرید اینترنتی و معامله در فضای مجازی از روش‌های مناسب و ایمن برای پرداخت‌ها در اینترنت استفاده کنید تا اطلاعات مالی و بانکی شما مورد سرقت قرار نگیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار