فرمانده سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان گفت:برای حل مشکلات مردم فقط دانستن و گفتن و برنامه داشتن کفایت نمی کند و باید از جنس دغدغه مندی شهدا داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۶۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسن حسن زاده در یادواره هفتاد و چهار شهید شهر کلاته خیج در حسینیه اعظم این شهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام و تقدیر از دست اندرکاران افزود: این حضور در راستای تقدیر و تجلیل از شهدا و خانواده‌های آنان و ممنون هستیم از شما.
وی افزود: یادواره شهدا از ویژگی‌های برتر هر شهرستان و شهر و استان است و یاد‌و خاطره شهدا زنده می‌شود و داستان ایثارگران و مقاومت و رشادت و شهادت آنان بیان می‌شود این مراسمات و گرامیداشت یک مسیری را برای ما روشن کند که ما همواره به دنبال این هستیم که مسیر رسیدن به حقیقت چیست و مقطعی با دشمنی و کینه ورزی از طرف دشمنان انقلاب و اسلام هستیم و روش مقابله چیست و امروز به دنبال حل این مشکلات و ایستادگی در مقابل توطئه‌ها هستیم.
حسن زاده تاکید کرد: اگر یک الگوی رفتاری و تجربه شده و موفقیت آمیز قطعی و کامل و جامعه ارائه کنیم برای مردم و مسئولین، الگو رفتاری شهداست و سیره عملی شهداست که بشناسیم و در رفتار و عمل بپردازیم که در برابر تمام مشکلات و تحریم‌ها ودام‌هایی که برای انقلاب و مردم برنامه ریزی شده سربلند بیرون می‌آییم.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهدا بیان کرد: ایمان و شجاعت و اخلاص و ایستادگی و مقاومت و پایداری باور داشتن به عنایت خدا و نصرت الهی از ویژگی‌های شهدای ماست. امروز اگر خیلی از این ویژگی‌ها با تشخیص درست باشد، اما یک ویژگی در همه شهدا و امام بود و بزرگان بود و حضرت سیدالشهدا بوده که اگر نباشد خیلی به موفقیت نمی‌توان امیدوار بود و آن ویژگی دردمند و دغدغه‌مند بودن است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد استان با تاکید بر اینکه امروز اگر دغدغه مندی را مورد توجه قرار دهیم و در میدان عمل برجسته شود، اثرگذار است عنوان کرد: برای حل مشکلات مردم فقط دانستن و گفتن و برنامه داشتن کفایت نمی‌کند و باید از جنس دغدغه مندی شهدا داشته باشیم. دغدغه‌مند بودی از پا نمی‌نشینی و برای این ویژگی از رهبر عزیزمان بگوییم که واقعا چرا نمی‌گوییم از رهبر انقلاب و ویژگی‌های برجسته و رفتاری رهبری که باید جوانان بدانند.
حسن زاده ادامه داد: رهبری می‌فرماید ما در شروع جنگ نمایندگان امام شدیم در شورای عالی دفاع به همراه شهید چمران، تنها مسئوولی که در دوران دفاع مقدس حرکت می‌کند و اعزام می‌شود برای جنگ با دشمن رهبر معظم انقلاب است نه برای بازدید! در جلسات شورای عالی دفاع که موضوعات مطرح می‌شد مورد تمسخر واقع می‌شدند که مردم دست خالی هستند و شهید می‌دهیم و رهبری تاکید داشتند که اگر می‌خواهیم اثرگذار باشیم برویم جبهه و حرکتی انجام دهیم و مطمئن بودیم امام مخالفت می‌کند با سیداحمد مطرح کردیم که بروم جبهه که امام را آماده کن تا مخالفت نکنند و چند روز بعد اعضا شورای عالی دفاع رفتیم محضر امام و بنده به امام گفتم اجازه بدهید ما برویم تا اقدامی کنیم و در نهایت تعجب امام با آرامش فرمودند: شما بروید و شهید چمران هم گفتند من هم بروم و امام اجازه فرمودند: و ما آمدیم و رفتیم جنوب و سازماندهی کردیم و تیم‌ها را آماده کردیم و رئیس تیم شد شهید چمران، امروز این دغدغه باید باشد و اینگونه عمل شود.
وی ادامه داد: مردم مشکلاتی دارند و دغدغه مندی یعنی برای مشکلات مردم حرکت کنیم چرا مردم جمع شوند و مشکلات را بگویند چرا ما نرویم سراغ مردم از جایمان بلند شویم و پیگیری کنیم و وسط میدان باشیم.
وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، هر جایی حضرت امام پیغامی می‌داد رزمندگان تا محقق نکردند از پا ننشستند، اما امروز رهبری چندسال است که اقتصاد مقاومتی فرمودند: اگر توجه می‌شد امروز مشکلات ما کمتر می‌شد البته در برخی مسئوولان ما دغدغه‌مند هستند.
فرمانده سپاه استان سمنان گفت: دغدغه مندی در وجود ما اگر باشد مشکلات مردم حل می‌شود، رهبری امروز وقتی بیان می‌فرماید اقتصاد را باید مقاوم کرد و مردم که هستند، اگر دغدغه مندی واقعی باشد مشکلات حال می‌شود و در وجود مردم دغدغه مندی هست که در روز قدس و ۲۲ بهمن دیده ایم و دشمن باید مایوس شود و با ایستادگی مردم و تدبیر مسئوولان در چهل سالگی انقلاب راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد که سابقه و نمونه نداشته باشد و مردم در ۲۲ بهمن امسال دشمن را مایوس و ناامید خواهد کرد.
وی اظهار کرد: امروز تمام تلاش دشمن در سه جبهه است که رهبری فرمودند:، جبهه اقتصادی و عملیات روانی و میدانی تلاش دارند که در یک نقطه به هم برسد که البته این اتفاق نمی‌افتاد و در جبهه اقتصادی مردم ایستاده اند با تمام مشکلات و در بخش میدانی علی‌رغم تلاش همه نیرو‌های نظامی و انتظامی، هر کس سو استفاده کند برخورد می‌شود و مطالبات مردم باید شنیده شود.
حسن زاده افزود: در عملیات روانی دشمن وقتی می‌تواند پیروز شود که در جبهه روانی موفق شوند و مطلب مهم است که جنگ را مطرح می‌کنند و این دروغ است، چون الان در منطقه در باتلاق گیر افتاده اند و این عملیات روانی است.
وی تاکید کرد: سایه شوم جنگ را شهدا از سر ما برداشتند و تا وقتی فرهنگ مقاومت و ایستادگی در اذهان آمریکا و اسرائیل است با ما جنگ نمی‌کنند و جنگ نیابتی راه انداختند و این عملیات روانی است.
حسن زاده با بیان اینکه امروز قدرتمند هستیم و توان دفاعی داریم و حتی اقتصادی اگر به ظرفیت‌های داخل توجه شود و ایستادگی مردم بیان کرد: رمز و رازی دارد این ایستادن، در صورتی نصرت الهی مشمول همه ما می‌شود و شده که همه در صحنه باشیم ومتحد باشیم مانندفتخ خرمشهر که آزاد شد و فلسفه جمله حکیمانه امام این است که خدا خرمشهر را آزاد کرد، چون با تمام توان آمدید و وحدت و اتحاد داشتید و در برابر آن خدا آمد پای کار، امروز هم اگر می‌خواهیم توفیق و نصرت الهی را داشته باشیم همه باید بیایند پای کار و مسئوولین بیایند داخل میدان و ما شاهد شکست قطعی دشمنان خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها