مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی:

اعزام ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر از خراسان رضوی به مناسک حج/ زائران با خرید کالا‌های داخلی ثواب حج تمتع را تکمیل کنند

مدیر کل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر از خراسان رضوی در قالب ۷۹ کاروان از ۲۸ تیرماه عازم مناسک حج می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۷۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جواد شاد در حاشیه برگزاری همایش حج تمتع در تربت حیدریه در گفت و گو با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: امسال ۷۹ کاروان با ظرفیت ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر از خراسان رضوی از ۲۸ تیرماه عازم مناسک حج هستند که ۴۴ کاروان از زائران مدینه قبل و ۳۵ کاروان مدینه بعد اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام مدارک لازم جهت صدور ویزا از زائران اخذ شده، افزود: برای زائران تا قبل از سفر به بیت الله الحرام باید ۱۰ جلسه توجیهی و آموزشی برگزار شود که تاکنون بیش از ۶۰ درصد جلسات در شهر‌های مختلف استان برگزار شده است.

مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی به موضوع جلسات آموزشی اشاره کرد و افزود: آنچه که زائران در این همایش‌ها و جلسات باید بدانند حول محور مناسک حج، سیستم‌های حمل و نقل، هتل ها، تغذیه، بهداشت و درمان و همچنین قوانین و مقررات کشور میزبان است.

شاد اضافه کرد: برخورد عربستان با زائران سراسر دنیا یکسان است و تاکنون هیج محدودیتی برای جمهوری اسلامی ابلاغ نشده و از زائران می‌خواهیم تا با سعه صدر و رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان یاری رسان خادمان خود در سازمان حج و زیارت باشند.

زائران با خرید کالا‌های داخلی ثواب حج تمتع خود را تکمیل کنند

مدیر کل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با تاکید بر عملیاتی کردن شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، از زائران سرزمین وحی خواست تا با خرید کالا‌های داخلی ضمن کمک به چرخه تولید کشور و احیای مراکز تولید و کارخانجات و کمک به اشتغالزایی ثواب حج تمتع خود را تکمیل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق توافق انجام گرفته سازمان حج و زیارت با برخی از شرکت‌ها قرار است تا کالا‌هایی بعنوان سوغات با قیمت مناسب در معرض دید زائران قرار بگیرد، بعلاوه آنکه بسیج سازندگی سپاه به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های سوغات نیز ورود پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است که امسال ۴۲ کاروان با جمعیت پنج هزار و ۸۸۵ حج گزارمشهد و ۳۷ کاروان با پنج هزار و ۳۰ نفر حج گزار دیگر شهرستان‌های استان هستند که با هشت فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ عربستان و ۳۲ فروند ایرباس ۳۰۰-۳۰۰ انتقال می‌یابند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها