رئیس شورای آموزش و پرورش سوادکوه با اشاره به اینکه استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان به‌صورت ماهانه و کاربردی باشد و سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش بر طبق کلاس‌ها و ساعت‌ها و کمبود معلمان اجرایی شود، اظهار کرد: تعمیر و تجهیز در مناطق روستایی با کمک بخشداران و دهیاران و در شهر‌ها از محل 5 درصد شهرداری‌ها توجه‌شود و کمک بیشتر انجام‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۳۸
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه با حضور امام‌جمعه پل‌سفید سوادکوه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار‌ شد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه اعتقادم که تبدیل بر باور اجتماعی برای من شد آن است که اساس و پیشرفت یک جامعه در آموزش و پرورش و انحطاط یک جامعه هم در انحطاط آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش به‌عنوان مرکز بزرگ تعلیم و تربیت و مرکز تربیت رفتار اجتماعی است، گفت: تقویت دانشگاه‌های تربیت معلم در نظام جمهوری اسلامی باعث شد که دغدغه نیروی غیر‌ماهر در آموزش و پرورش از بین برود.

 

 

سعید یزدانی با بیان اینکه وجود نیروی شرکتی از آسیب‌های مهم در آموزش و پرورش در گذشته بود و انتخاب افرادی برای آموزش ابتدایی با مدارک تحصیلی که معلم نبودند از بدتر‌ین اقدامات در مقطع زمانی خاص بود که دارا‌ بودن دانش فنی و مدل ارتباطی پدر و مادر‌فرزندی از شیوه‌های مناسب آموزش و پرورش است، افزود: کتب درسی در آموزش و پرورش مبتنی بر نیاز جامعه و به‌روز است.

فرماندار سوادکوه به اهمیت سخت‌افزاری و مدارس در ارتقای آموزش اشاره و خاطر‌نشان کرد: مدارس ما با رشد سریع جمعیت در دهه 60 با احداث تعداد زیادی از مدارس همراه‌ شد و شاخص جمعیت دانش‌آموزش برای ساخت و ساز مدارس مطرح‌ بود و برخی دانش‌آموزان در فضای نامناسب تحصیل می‌کردند که مدارس در نوع تحصیل و معلمی اثر‌گذار بود و با کاهش جمعیت شاهد ضریب حداقلی در مدارس روستایی و ضریب بالای جمعیتی در مدارس شهری بودیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش سوادکوه با اشاره به اینکه استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان به‌صورت ماهانه و کاربردی باشد و سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش بر طبق کلاس‌ها و ساعت‌ها و کمبود معلمان اجرایی شود، اظهار کرد: تعمیر و تجهیز در مناطق روستایی با کمک بخشداران و دهیاران و در شهر‌ها از محل 5 درصد شهرداری‌ها توجه‌شود و کمک بیشتر انجام‌شود.

 

 یزدانی با بیان اینکه آفت بزرگ سیاسی جامعه ما در ادارات و نهاد‌ها که در آموزش و پرورش هم رسوخ پیدا‌ کرد، رویکرد مبتنی بر وابستگی بر جریان شهرستانی و سیاسی است و رویکرد‌ها باید علمی، فنی، دانایی و مهارت‎محوری باشد و مدیر مدرسه باید مقتدر باشد و تخصص، تجربه و مدیریت داشته باشد، افزود: رأی‌دادن به فلان نماینده، ملاک انتخاب مدیران نباشد که آفت جامعه ما است و در حال تبدیل به آفت آموزش و پرورش هم است و مدیر مدارس باید مدیری باشد که نیروی نظام جمهوری اسلامی باشد و همه مدیران آموزش و پرورش معلم هستند و در عرصه عمل هم ثابت کنند که معلم هستند.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه هم با اشاره به اینکه تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف توسط آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد، گفت: آموزش و پرورش جریان جامعه‌پذیری افراد را بر عهده دارد و به افرادی نیاز دارد که دارای تعهد، تخصص و تجربه باشد و در بدنه آموزش و پرورش هم به این نیرو‌ها نیاز داریم و تغییرات در آموزش و پرورش به این ملاک‌ها بستگی دارد.

 

 موسی لیانی با اشاره به مصوبات قبلی آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه از برگزاری مناسب مراسم تقدیر از معلمان خبر‌ داد و افزود: 24 مدرسه ابتدایی در حال فعالیت هستند و 2 مدرسه در لاجیم و خرمندی‌چال بازگشایی می‌شود که در گذشته دانش‌آموز نداشت و در حال‌حاضر به حد نصاب رسید و بازگشایی می‌شود و 10 مدرسه متوسطه اول که 5 مدرسه دخترانه و 5 مدرسه پسرانه را شامل می‌شود و 6 مدرسه متوسطه دوم و 2 مدرسه آموزش از دور و 4 مدرسه بزرگسالان و ایثارگران وجود دارد که در مجموع 12 مدرسه در متوسطه دوم فعال است و 2 متوسطه فنی و 4 مدرسه کاردانش که 2 مدرسه دخترانه و 2 مدرسه پسرانه است.

دبیر شورای آموزش و پرورش سوادکوه با تقدیر از اجرای مناسب پروژه مهر 1396 توسط دست‌اندرکاران مختلف به اهداف پروژه مهر 1397 اشاره‌ کرد و با بیان اینکه نشاط و شادابی و امید به آینده در ذهن همگان به وجود‌آید که دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های نظام هستند که ساماندهی و سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش، توجه به تجهیزات مورد توجه باشد، گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سوادکوه نداریم و 16 تیر 1397 اجرای مراسم آغازین زنگ پروژه مهر با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش برگزار می‌شود و معاونین و مدیران از معلمان ما انتخاب می‌شوند و سازماندهی لازم برای سال تحصیلی آینده داریم و توجیه و تبلیغ پروژه‌های مهر و تأیید صلاحیت‌های مدیران و معاونان انجام شد و فعالیت های فرهنگی و ورزشی هم مورد نظر است.

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه هم در جلسه شورای آموزش و پرورش سوادکوه با اشاره به اینکه نیت ما خالص باشد و اخلاص در نیت  و اخلاص قبل، حین و بعد از عمل داشته‌باشیم و اخلاص باعث تعالی و ترقی است، گفت: آقایی که کشور را 8 سال به ویرانی کشاند و در شاه‌عبدالعظیم شهر ری خواست مردم را به خیابان بیاورد و بالاخره هم آورد و انقلاب اسلامی از این گرفتاری‌ها زیاد دید و هرگز در برابر زیاده‌خواهی امریکا و اشرار داخلی تسلیم نخواهد شد و همه ما سرباز انقلاب اسلامی هستیم.

 

 حجت الاسلام حسن قربانی افزود: مدیران، کسی را معطل نکنند و به کسی ظلم نکنند و دادگستری هم کسانی را که محکوم می‌کنند، توجیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به همبستگی داریم و گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در این زمینه تلاش کنند، خاطر‌نشان کرد: انقلاب اسلامی خون‌بهای شهیدان است و هر کس در حوزه مسؤولیت خود تلاش کنند.

قربانی خواستار نهادینه‌ شدن دوستی و دشمنی برای خدا و تبعیت از رهبری و قانون و وحدت در جامعه شد و اظهار‌ کرد: مخالف فروش و واگذاری زمین‌ها و ساختمان‌‎های آموزش و پرورش هستم که برای آینده نیاز است و عدم تنش در تغییر مدیریت آموزش  پرورش بیانگر سلامت این دستگاه در سوادکوه است.

خطیب‌جمعه پل‌سفید سوادکوه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وابسته به اسلام است، گفت: نماز جمعه‌ها توسط مردم و مسؤولان پرشورتر برگزار شود تا صلابت ملت ایران باعث ناکامی دشمنان می‌شود.

 

 

 

فارس/

ارسال نظرات
پر بیننده ها