خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت:دشمن با تمام توان خود وارد عرصه شده و چرا ما در این وادی با تمام توان خود دفاع نمی‌کنیم امروز وظیفه مردم در این جبهه حفظ انسجام، وحدت و یکدلی است.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۸۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه بسیاری از مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا را طی دهه‌های اخیر در ایران شاهد هستیم، افزود: دشمنی استکبار از روز اول انقلاب تاکنون ادامه دارد و طی این چهار دهه با عقب نگه‌داشتن ایران از دستاورد‌های علمی، جنگ دفاع مقدس، شهادت آیت‌الله بهشتی و ... و همچنین خلق داعش و جنگ تحمیلی خواستند که به اسلام ضربه وارد کنند.
وی بابیان اینکه مدعیان حقوق بشر در صده اخیر علیه ایران و کشور‌های همسایه مشکلات بسیاری ایجاد کردند، گفت: دشمن که خود را در پرونده داعش و عراق و سوریه ناکام می‌بیند برای جبران خسارت به دنبال جنگ ترکیبی است تا به محور اصلی یعنی مقاومت لطمه جدی وارد کند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه دشمن با پاشیدن بذر ناامیدی و دلسردی و بحرانی جلوه دادن کشور به دنبال سوءاستفاده از آزادی علیه امنیت ملی است، تصریح کرد: علیرغم آنکه قوه مجریه خط مقدم این جبهه است، اما مسئولان و مردم نیز هنوز این جنگ را باور نکردند.
امینی افزود: چرا مسئولان با رفتار خود به ایجاد فشار‌های روانی مورد مطالبه دشمن دامن می‌زنند، بخشی از گرانی‌های موجود واقعی و قسم دیگر آن توهمی که افراد خواسته یا ناخواسته آن را تشدید می‌کنند و این چیزی جز بازی کردن در زمین دشمنان نیست.
وی ادامه داد: مسئولان با موضوع‌گیری درست و مجلس با قانون‌گذاری اصولی باید مراقب حربه دشمن باشند، همدردی با مردم و شنیدن مطالبات به‌حق آن‌ها، رسیدگی به مسئله قاچاق، ارز، گرانی واردات بی‌رویه وظیفه مسئولان است و دست مردم نیست.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه در شرایطی که دشمن شمشیر را از رو بسته چرا ما نباید دفاع جانانه کنیم، بیان کرد: مسئله اصلی اینجاست که دشمن با تمام توان خود وارد عرصه شده و چرا ما در این وادی با تمام توان خود دفاع نمی‌کنیم امروز وظیفه مردم در این جبهه حفظ انسجام، وحدت و یکدلی است.
امینی در ادامه تصریح کرد: پشت سر ولایت‌فقیه ایستادن را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم و اکنون نیز در این نبرد اقتصادی باید همواره گوش‌به‌فرمان ایشان باشیم با خریدن کالای گران و قاچاق درواقع جز سربازان دشمن خواهیم بود پس در این برهه همراهی مردم با نظام امری ضروری است.
وی بابیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین نظام و مردم است، افزود: برای گذر از این بحران باید بصیرت کافی داشته باشیم ایجاد آشوب و اغتشاش در بین اصناف و بازاریان مطالبه‌ای که دشمن از ما انتظار دارد لذا باید مسئولان به‌دوراز حاشیه‌سازی مطالبات مردم را شنیده و اجازه دخالت را از بیگانگان سلب کنند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه قوه قضاییه باید باخیانت کاران اقتصادی به‌طورجدی برخورد کند، گفت:چرا نباید کسی که واردات بی‌رویه انجام می‌دهد معرفی شود، دشمن در کشور سربازگیری می‌کند و چرا این سربازان شناسایی نمی‌شوند آیا این کمتر از سایر جرائم دیگر است؟
امینی در ادامه تصریح کرد: در این چهار دهه دشمن هر چه در توان داشت علیه ملت ایران به کاربست و باید همانند دوره‌های گذشته پشت سر رهبر معظم انقلاب صف‌آرایی و روی ارزش‌های خود بایستیم و باید بدانیم مقاومت هزینه دارد و مشکلات جامعه همگی قابل‌حل هستند.
وی به سیاست‌های خارجی نیز اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته با انتخابات کشور ترکیه مواجه بودیم که امیدواریم دولت جدید با اتخاذ سیاستی که به مصلحت اسلام است به ثبات برسد و امیدواریم با مقاومت یمن و سوریه شاهد پیروزی امت‌های مسلمان در جهان باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها