خطیب جمعه شهر بروجن بادرخواست از مردم برای نخریدن اجناس گران و قطع دست دلالان ، خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با مفسدین شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۳۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین هراتی مطلق در خطبه های این هفته نماز دشمن شکن و باشکوه جمعه بروجن در خطبه اول پس از توصیه به تقوای الهی ، با پیگیری آیات سوره لقمان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

امام جمعه بروجن گفت: اینکه امت اسلام به عنوان بهترین امت شناخته می شوند بواسطه امر به معروف و نهی از منکر است که در آیات۱۰۴ و۱۱۰ سوره آل عمران خداوند متعال به اقامه این دو فریضه اشاره می نماید؛ لذا اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توسط مردم صورت گیرد فساد اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی کاهش می یابد.

حجت الاسلام هراتی مطلق در خطبه دوم نماز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و هفته قوه قضائیه گفت: در این هفته رئیس و معاونان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که حضرت آقا مطالب مهمی را در خصوص شیوه مبارزه با فساد بیان فرمودند که با هنر و روش های حرفه ای باید حقایق و واقعیات باور پذیر به افکار عمومی ارائه شود.

وی افزود:  دشمنان و خائنین خبیث با استفاده از روش های رذیلانه و ذلیلانه طوری تبلیغ می کنند که کشور ما غوطه ور در منجلاب فساد و مردم صد درصد از حکومت ناراضی و عده ای با قدرت اسلحه بر مردم حکومت می کنند، در صورتی که اگر کسی واقع بین باشد و اهل حقیقت و بررسی می بیند اینگونه حرکات واقعیت درستی در جامعه ندارد.

امام جمعه بروجن ادامه داد: از آن طرف هم مادر بیان واقعیت های جامعه و مبارزه با فساد در مقابل افکار عمومی ضعیف عمل نموده و به مقابله با آن حرکات رذیلانه مبارزه نمی کنیم.

وی، در بخش دیگری از خطبه نماز گفت: اینکه عده ای دشمن و به تعبیر رهبر معظم انقلاب غافل بگویند فساد جامعه را گرفته و ما هم همنوا شویم درست نیست، زیرا رهبری معظم می فرمایند فساد در برخی دستگاه ها وجود دارد؛ اما فساد عمومی واقعیت ندارد. همین مقداری هم که هست هم مردم باید مبارزه کنند و هم قوه قضائیه و هم دولت.

حجت الاسلام والمسلمین هراتی مطلق تصریح کرد:  مبارزه مردم در مقابله با فساد اقتصادی قطع دست دلالان و واسطه ها با نخریدن کالاها و اجناسی است که گرانی کاذب دارند و بصورت حبابی عمل می کنند و قوه قضائیه هم با عزم جدی و راسخ وارد مبارزه شود و همانطور که اول انقلاب گرانفروش و محتکر را به مردم معرفی می کردند معرفی نماید و جزای سخت و سرنوشت ساز و عبرت آموز برای این افراد در نظر بگیرند.

وی افزود: دولت هم با رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و تولید کنندگان داخلی و تدابیر لازم وظیفه خود را انجام دهد.

خطیب جمعه بروجن با توصیه به مردم و دولتمردان، گفت: با اتحاد و انسجام و تکیه بر اصول انقلاب مانند مبارزه با استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی باید این انقلاب به دست صاحب اصلی سپرده شود.

ارسال نظرات