مراسم بزرگداشت شهید دکتر شهید بهشتی و 72 تن یاران باوفای شهدای هفت تیر در مسجد جامع شهرستان پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۸۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر در پارس آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم بزرگداشت شهید دکتر شهید بهشتی و 72 تن یاران باوفای شهدای هفت تیر با حضور مسئولان شهرستان، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرستان پارس آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی جلیلی فر روحانی وقاضی دادگستری شهرستان پارس آباد سخنران این مراسم با تبریک هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و دیگر شهدای هفت تیر گفت: قوه قضاییه با تفکر شهید بهشتی شکل گرفت و این شهید بزرگوار همواره در طول عمر خود فردی باتقوا و ولایت مدار در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاد و از آرمان‌ها، اهداف و مقاصد بلند انقلاب اسلامی ایران پاسداری ‌کرد.

وی شهید بهشتی را یکی از برجسته ترین یاران امام و شخصیت های تاثیر گذار در نظام و اهداف انقلاب در کشور دانست و اظهار داشت: شهید بهشتی در زمان خود بارزترین چهره برای اداره نظام بود، چرا که او و یارانش با از خودگذشتگی، جهت انقلاب را در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دادند و در این راه جان خود را تقدیم اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام جلیل فر با اشاره به شخصیت شهید بهشتی گفت: هنگامی که درمجلس قانون اساسی تشکیل شد نقش شهید بهشتی در تدوین این قانون بسیار زیاد بود و علاوه بر آن ایشان در سر و سامان دادن به قوه قضاییه نیز سهم به سزایی داشت.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال از دغدغه های مهم دکتر بهشتی بود گفت :شهید بهشتی یک راهی را به عنوان راهبرد مطرح کرد که آن راهبرد فرآوانی ابزار تولیدبود بر همان اساس سیستم آب و تسهیلات را طراحی کردند و در اختیار مردم قرار دادند.

جلیلی فر با اشاره به شهدای مظلوم هفتم گفت:پرده از جهل و کبر و نفاق و فتنه های دور زدند و نور معرفت و آگاهی و بصیرت را در جامعه تاباندند، چهره واقعی گروه‌ های کج اندیش و لیبرالیستی دررأس آنها شیطان بزرگ آمریکا به این جنایت بزرگ در حق اسلام دست زده بودند را افشا کردند.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی و یاران با وفای ایشان الگویی برای همه افراد به خصوص کارکنان دستگاه قضا هستند و باید رفتار ایشان ر ا همواره سرلوحه فعالیت خود قرار بگیرند.

حجت الاسلام جلیلی فر از عموم اقشار مختلف مردم جهت شرکت درمراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر تشکر و قدر دانی کرد و گفت : بار دیگر با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردیم و برای تداوم راه آنان و حفظ وحدت، انسجام و آگاهی در مقابل توطئه های طراحی شده از طرف دشمنان اسلام ایستادگی خواهم کرد.

وی ادامه داد: آیت الله بهشتی به همراه 72 تن از یاران جان بر کف انقلاب اسلامی، در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران با دسیسه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و منافقین کوردل، و فریب خوردگان داخلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات