سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی گسترده در انبار ۱۰ هزار متری چوب در چهاردانگه خبر داد و گفت: ارتفاع شعله‌ها در برخی قسمتها به بیش از ۱۰ متر می‌رسید.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۰۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی گسترده در یک انبار بزرگ چوب درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 22:30 شب گذشته یک مورد آتش‌سوزی گسترده در چهاردانگه، خیابان گلشهر، خیابان صنعت دو به سامانه 125 اعلام شد که با توجه به گستردگی آتش‌سوزی، آتش‌نشانان 6 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب و خودروهای فوماتیک به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، ادامه داد: آتش‌نشانان چهاردانگه و اسلامشهر نیز در محل حاضر و مشغول عملیات بودند؛ محل آتش‌سوزی یک ملک محصور به وسعت حدود 10 هزار متر مربع بود؛ تقریباً بخش زیادی از این ملک با مقدار بسیار زیادی انواع چوب  و تخته مخصوصاً پالتهای چوبی به طرز بسیار ناایمن روی هم چیده شده بود.

ملکی خاطرنشان کرد: در برخی از بخش‌ها ارتفاع چوبهای روی هم چیده شده به پنج متر می‌رسید، زمانیکه ‌آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند تقریباً تمامی بخشها شعله‌ور و فقط بخش کمی از محوطه در قسمت جنوبی دچار حریق نشده بود.

وی افزود:‌در اطراف این محوطه بزرگ تعدادی کارگاه و سوله مسقف بیشتر باکاربری چوب‌بری، مبل‌سازی و ابر و اسفنج وجود داشت که آتش به سرعت در حال سرایت به انبارها و سوله‌های مجاوز بود و اگر آتش به آن بخشهای مسقف می‌رسید، عملیات به طور حتم با سختی‌های خاصی مواجه می‌شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه ارتفاع شعله‌ها در برخی قسمت‌ها به بیش از 10 متر می‌رسید، تصریح کرد: شدت حرارت به حدی بود که نزدیک شدن به آتش را بسیار سخت می‌کرد، اما آتش‌نشانان با تمامی دشواریهای موجود عملیات را آغاز کردند و پس از مدتی تلاش موفق شدند آتش را تحت کنترل خود دربیاورند.

ملکی یادآور شد: خوشبختانه از سرایت آتش به سوله‌های اطراف جلوگیری به عمل آمد، در این حادثه مورد مصدومیت خاصی به وجود نیامد اما خسارات مالی زیادی بر جای ماند، در نهایت نیز آتش‌نشانان تهرانی محل حادثه را برای بررسی علت، لکه‌گیری و مراحل پایانی به آتش‌نشانان چهاردانگه تحویل داده و در ساعت 3:58 بامداد امروز به عملیات خود پایان دادند.

ارسال نظرات