طرح آسیب ها و چالش های سند توسعه پدافند غیر عامل استان اجرایی می شود

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور در نشست کارگروه غیر عامل استان با اشاره به ضرورت اعمال ضوابط پدافند غیر عامل بویژه در حوز‌های زیر ساختی گفت: این برنامه هاکشور را در مقابله تهدیدات نظامی و حتی طبیعی مقاوم می‌سازد از این رو تقویت دفاتر مدیریت پدافند غیر عامل در دستور کار دولت است.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۴۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
حیدری با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی امروزبه تهدید اقتصادی و سایبری تبدیل شده افزود: شناخت تهدید‌ها و آسیب‌ها و همچنین اعمال سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی کارآمد و شیوه‌های مقابله با جنگ روانی (از فشار‌های اقتصادی) به عنوان یکی از معیار‌های پدافند غیر عامل ضروری است.
وی بحران کم آبی را از جمله تهدیدات طبیعی در کشور خواند و ادامه داد: استفاده از آب دریاونصب دستگاه‌های آب شیرین، بهترین و موثرترین راهکار برای کاهش این تهدید است که هنوز به صورت جدی به آن توجه نشده است.
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: سرانه استفاده از آب شیرین کن در برخی از کشور‌ها ۲۰۰ دستگاه، اما در ایران ۵۰ دستگاه است.
وی با اشاره به بی توجهی به ضوابط پدافند غیر عامل در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: نبود برق اضطراری در برخی ادارات و اماکن عمومی، کمبود روشنایی و نبود جاده انحرافی در تونلها، آلودگی‌های بیولوژیکی ودفن نامناسب پسماند‌های صنعتی از جمله ضعف‌های موجود ساختاری است که باید در پدافند غیر عامل رفع شوند.
حیدری جنگ روانی با استفاده از قدرت ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای را یکی از تهدیدات غیر نظامی خواند وافزود: بایدبا استفاده از ظرفیت‌های رسانه ها، فرهنگسازی و آموزش همگانی بستر فرهنگی جامعه را تقویت کرد.
در این نشست بهشتی رو مدیر کل پدافند غیر عامل استان فعال سازی کارگروه‌ها و واحد‌های مرتبط با پدافند غیر عامل، آموزش مباحث و ظوابط پدافند غیر عامل، برگزاری مانور‌های آموزشی برای افزایش آمادگی و ارزیابی زیرساخت‌ها و بستر‌های حیاتی استان در مقابل تهدیدات غیر نظامی را از برنامه‌های امسال این دفتر عنوان کرد.
ارسال نظرات