جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای با تقدیر از اقدامات وزیر ارتباطات درباره شفاف‌سازی تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان، خواستار ادامه این روند از سوی سایر دستگاه‌ها شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۴۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای با تقدیر از اقدامات وزیر ارتباطات در خصوص شفاف‌سازی تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان، خواستار ادامه این روند از سوی سایر دستگاه‌ها شد.

متن این نامه به در ادامه آمده است: 

« برادر عزیز جناب آقای مهندس آذری جهرمی

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلام‌علیکم

مواضع و اقدامات اخیر جنابعالی در حوزه شفافیت، مبارزه با فساد و رانت و همچنین تأکید بر پیوستن تمام دستگاه‌های دولتی به زیرساخت دولت الکترونیک، شایسته تقدیر و تحسین است. جنبش عدالتخواه دانشجویی به‌عنوان جریان پیشرو دانشگاهی، تلاش‌های جنابعالی را به‌عنوان وزیری جوان و شایسته، موردتقدیر قرار داده و آمادگی خود را برای تحقق شفافیت در اقتصاد، مبارزه با فساد و رانت اقتصادی اعلام می‌دارد و از هرگونه تلاشی در این مسیر دریغ نخواهد کرد.

از چرایی تخصیص ارز دولتی به بعضی از برندهای گوشی تلفن همراه و به‌خصوص برند آمریکایی‌الاصل اپل که بگذریم، انتظار است وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایر وزارتخانه ها و بانک مرکزی به‌عنوان متولی اصلی تخصیص ارز دولتی، لیست تمامی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی(به‌ویژه شرکت‌های واردکننده خودرو و دیگر اقلام لوکس و غیر ضرور) را به‌صورت عمومی و در اسرع وقت منتشر کنند.

در این خصوص از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درخواست می‌گردد در طرحی سه فوریتی، مقدمات لازم برای تصویب مالیات بر عایدی سرمایه (CGT)، به‌عنوان راهکاری برای کنترل شوک‌های تورمی و هیجانی، را فراهم نمایند.
در پایان امید است قوه قضاییه نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با توجه به گزارش وزیر محترم ارتباطات، در سریع‌ترین زمان ممکن با مختل‌کنندگان امنیت اقتصادی کشور به‌شدت برخورد کند و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم، به افزایش اعتماد عمومی کمک نماید.»

ارسال نظرات