خبرهای داغ:
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین
رمضانی گفت: سال گذشته 8 میلیارد تومان اختصاص استانی جهت ارائه تسهیلات 4 درصدی به زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و بهبود یافته داشتیم که ازاین میزان 100 درصد جذب انجام گرفته و به 427 نفر تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۰۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین رمضانی معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با موضوع تبیین قوانین حمایت از معلولان که در سالن جلسات سازمان بهزیستی برگزار شد، بیان کرد: طبق ماده 24 فصل هشتم این قوانین، 100 درصد هزینه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در جهت احداث و تجهیز، توسعه ‌و مناسب سازی مراکز توانبخشی، نگهداری و مراقبتی، حرفه آموزی، آموزشی، کار آفرینی، رفاهی و مسکن مورد نیاز افراد دارای معلولیت با تایید سازمان به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
وی گفت: 3 بسته تشویقی از سوی بهزیستی در حوزه اشتغال و توانمندسازی در نظر گرفته که یک مورد شامل کارفرمایانی است که به ازای هر یک معلول، 30 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی پرداخت می‌شود و کارفرما موظف است حداقل 5 معلول را به مدت 7 سال به کار گیرد.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی قزوین اظهار کرد: بسته دیگر این طرح تشویقی هر کارفرمایی که یکی از جامعه هدف بهزیستی را بکار گیرد، از پرداخت حق بیمه 23 درصدی کارفرما معاف شده و این هزینه توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.
رمضانی در خصوص بسته سوم تشویقی عنوان کرد: سومین بسته تشویقی یارانه ارتقای کارایی معلولان می باشد که بنا به شدت معلولیت از 30 تا 50 درصد حق ارتقای کارایی توسط سازمان پرداخت شده و کارفرما موظف است معلولین معرفی شده را بکار گیرد که در سال گذشته یارانه ارتقای کارایی 60 نفر به ارزش 288 میلیون تومان پرداخت شد.
وی افزود: مشاغل خانگی نیز در صورت پرداخت حق بیمه خود، 23 درصد حق کارفرما و خویش‌فرما را از سوی سازمان دریافت می‌کنند که در سال گذشته 523 میلیون تومان در این زمینه پرداخت شد.
رمضانی ضمن اشاره به تسهیلات خوداشتغالی بیان کرد: سال گذشته 8 میلیارد تومان اختصاص استانی جهت ارائه تسهیلات 4 درصدی به زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و بهبود یافته داشتیم که ازاین میزان 100 درصد جذب صورت گرفت و به 427 نفر تسهیلات پرداخت شد.
وی ادامه داد: در بحث مسکن نیز وزارت راه و‌ شهرسازی موظف است 10 درصد تسهیلات ارزان قیمت را جهت طرح حمایتی مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هزینه کند.
این مسوول خاطر نشان کرد: از میان 3 هزار و 841 مسکن اختصاص یافته به استان قزوین، هزار و 887 واحد واگذار شده است و باقی در مرحله شناسایی می‌باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها