خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: اگر کار با ارزش باشد مردم استقبال می کنند از جمله ساخت فیلم های ارزشی که فروش میلیاردی دارد یا نمایش های میدانی که در طبس برگزار شد و استقبال گسترده ای شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۳۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولین و روسای ادارات طبس برگزار شد، گفت: در ایام نوروز ۲۱۱۳ مورد تذکر توسط آمرین به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این تذکرها که در باغ گلشن، روستاهای گردشگری خرو و ازمیغان انجام گرفته تعداد ۱۸۳۰ مورد برخورد مثبت داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: برپایی نماز جماعت در ایام نوروز در باغ گلشن، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، فضاسازی داخل باغ گلشن، جلسات آموزشی برای مامورین و تهیه طومار توسط مردم ازمیغان در خصوص گردشگری سالم از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایام نوروز بود.

وی گفت: تعداد ۱۵۱ نفر خواهر و برادر برای این امر توسط دادستان طبس آموزش دیدند.

وی همچنین انتقاداتی به برخی از جشن ها از جمله جشن ستاره باران و برخی گردشگران از جمله گردشگران کرمانی در روستای حلوان و کال جنی که بدون مجوز اقدام به ساخت فیلم عروس و پخش در فضای مجازی کردند و وضعیت حجاب در برخی اصناف و مغازه های سطح شهر داشت.

دادستان طبس نیز در این جلسه برخورد با متخلفین و پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف خود دانست و آمادگی خود را برای هر گونه اقدام لازم اعلام کرد.

نوری در این جلسه گفت: اگر کار با ارزش باشد مردم استقبال میکنند از جمله ساخت فیلم های ارزشی که فروش میلیاردی دارد یا نمایش های میدانی که در طبس برگزار شد و استقبال گسترده ای شد.

وی ادامه داد: اگر برنامه ای غنی، با کیفیت و پر محتوا باشد مردم نیز علاقه دارند و باید برای نشاط اجتماعی برنامه های مشابه جایگزین شود.

نوری با اشاره به برخی هنجارشکنی ها در برخی از مراسمات خواستار پیگیری و برخورد شد.

حجت الاسلام حمدی امام جمعه طبس در این جلسه گفت: اگر امت اسلام از امر به معروف و نهی از منکر فاصله بگیرد و روح بی خیالی ریشه بدواند از ملاک برتری فاصله گرفته است.

وی با اشاره به آیات و روایات گفت: از وظایف سنگین بر دوش مسئولین برپایی نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر اینکه بخشنامه عمل، خداست گفت: شاید مشروعیت مسئولیت همین ارزش هاست، حداقل اگر کاری نمی کنیم بر خلاف آن نیز عمل نکنیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه با وجود امامزاده، طبس قطب فرهنگی است، گفت: چرا در دارالمومنین و در کنار امامزاده باید شاهد کارهای ناشیانه باشیم.

وی به حرکت خزنده نفوذی ها در برخی ادارات اشاره کرد و گفت: اگر ناچار باشیم این موضوع را با مردم در میان میگذاریم.

امام جمعه طبس گفت: برخی توجیه می کنند که مردم نیاز به شادی دارند که درست و ضروری است اما روش و شادی باید چگونه باشد.

وی ادامه داد: کشور ما شیعه است، آیا در این مراسمات امام زمان(عج) خوشحال است یا ناراحت، یک لحظه شادی که یک عمر غم و اندوه طولانی را به دنبال دارد.

وی افزود: جوانی را بخندانیم اما بیکاری و اعصاب خوردی و مشکلات داشته باشد، شاد کردن جوانان به کنسرت و رقاصی و مسائل نابه هنجار نیست.

وی عنوان کرد: طبس ۲۲۱ شهید داده و امسال در خراسان جنوبی و در طبس نیز قرار است کنگره شهدا برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخی دنبال مسائلی هستند که در شان نیست، افزود: برخی مردم اصفهک از گردشگری در اصفهک به شدت گله مند بودند و مردم می گفتند گردشگران روستای ما را به هم میریزند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها