عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است خودروی مشترک ایران و فیات باید ارزان قیمت تمام شود تا عامه مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۴۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
 
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید جواد حسینی کیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر بازگشت مجدد فیات به ایران، گفت: در انعقاد این قرارداد باید به چند موضوع توجه شود، نخست باید دانش و تکنولوژی خودروی تولیدی فیات به همراه این خودرو وارد کشور شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اخذ تضامین لازم از شرکت فیات، افزود:  تضمین لازم باید اخذ شود که اگر این شرکت تصمیم گرفت در میانه  راه ایران را ترک کند و خودروساز ایرانی را تنها بگذارد تمام خسارت لازم را بپردازد.

خودروی مشترک تولیدی ایران با  فیات باید به روز باشد

وی ادامه داد: قرارداد فیات باید به گونه ای طراحی شود که 20 درصد تولیدات این محصول در کشور مشارکت کننده یعنی ایتالیا به فروش برسد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروی مشترک تولیدی با فیات باید به روز باشد که قابلیت عرضه در دنیا را داشته باشد، یادآور شد: این خودرو باید ارزان قیمت تمام شود و خودرویی باشد که عامه مردم توانایی استفاده از آن را داشته باشند.

بررسی قرارداد ایران و فیات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

وی افزود: فیات باید پشتیبانی لازم را از خودروی تولیدی داشته و خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو را حداقل برای سه دهه تضمین کند تا این خودرو با تضمین بعدی در اختیار مشتریان قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بررسی این قرارداد در جریان انعقاد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران نباید در این قرارداد تنها مونتاژکار باشد و تکنولوژی آن باید به کشورمان منتقل شود، تصریح کرد: حداقل 70 درصد قطعات این خودرو باید در داخل کشور تولید شود تا برای کشور مقرون به صرفه بوده و حمایت از تولید داخلی محسوب شود.

ارسال نظرات